فراخوان مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی ام»


سومین دوره مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی ام» آغاز شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، سومین دور مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» با هدف تحکیم روابط مردمی ایران و عراق و ثبت میراث مکتوب راهپیمایی اربعین از عصر روز ۱۳ آبان‌ماه با برگزاری نشستی کار خود را آغاز کرد.

در این نشست عبدالمطهر محمدخانی رییس فرهنگسرای انقلاب اسلامی و محمدباقر حکیم مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی سفارت عراق در تهران حضور داشتند و توضیحاتی درباره این مسابقه ارایه دادند.

عبدالمطهر محمدخانی گفت: سومین دوره مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» در بستر شبکه‌های اجتماعی با هدف تجلیل از میزبانی مردم عراق در راهپیمایی اربعین و تحکیم روابط ۲ ملت از ۲ سال قبل آغاز شده است.

وی این مسابقه را فراتر از یک رقابت و فراخوان تخصصی ارزیابی کرد و بیان کرد: در این مسابقه به دنبال استفاده از ظرفیت مردمی در شبکه اجتماعی یعنی سلفی گرفتن مردم و بهره‌برداری از آن در موضوع اربعین هستیم، ضمن اینکه در این مسابقه می‌کوشیم از مردم عراق تجلیل و تشکر داشته باشیم و خاطره ها راهپیمایی اربعین را ثبت کنیم تا این اتفاق خاص همچنان پایدار بماند. ۲ ملت بزرگ شیعه عراق و ایران به عنوان ۲ ملت اثرگذار هر سال یک اتفاق را کنار هم تجربه می‌کنند و خوب است این اتفاق به شکل خوبی ثبت شود.

رییس فرهنگسرای انقلاب اسلامی بیان کرد: در سومین دوره مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» ضمن دریافت عکس از مردم توضیحات و حواشی برای آن عکس هم دریافت می‌کنیم و همراه ثبت تصویر و عکس به دنبال ثبت میراث مکتوب و روایتی از اتفاقات به قلم مردم نیز هستیم.

وی در توضیح نحوه ارسال آثار گفت: اولویت اصلی سومین مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» دریافت آثار از طریق ربات تلگرام به نشانی arbaeen_selfi_bot @ است. عکس‌های دارای حداقل‌های امتیاز در صفحه اینستاگرامی به نشانی imam.Hussain.lovers شرکت داده شده و توسط تعداد پسندهای مردم امتیازبندی می شوند.

محمدخانی درباره جوایز این دوره گفت: سه دستگاه تبلت به ارزش هر کدام ۲ میلیون تومان به برندگان بخش مردمی اهدا و سه جایزه سفر به کربلا با نظر هیات داوران به برندگان ایرانی اعطا می‌شود و سه جایزه سفر به مشهد هم به برندگان عراقی که در مسابقه شرکت کرده‌اند توسط موسسه فرهنگی قدس وابسته به آستان قدس رضوی تقدیم می شود.

محمدخانی بابیان اینکه دور سوم مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» با همکاری شبکه افق برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۷ موکب این شبکه در طول مسیر راهپیمایی نجف به کربلا، ‌این مسابقه را تبلیغ می کنند اما دریافت آثار فقط از طریق ربات تلگرامی است.

در ادامه نشست خبری محمدباقر حکیم مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی سفارت عراق در تهران با تشکر از برپایی این مسابقه عکس گفت: در زمانی که شاهد سانسور خبری راهپیمایی عظیم اربعین در اروپا و آمریکا هستیم، مسابقه عکس سلفی من و دوست اربعینی‌ام باعث شده است تا روز به روز مردم ایران و عراق به یکدیگر نزدیک شوند. این حرکت که از جانب فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی آغاز شده است، باعث می‌شود مردم ایران و عراق به هم نزدیک شوند.

مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی سفارت عراق در تهران افزود: راهپیمایی اربعین باعث شده حداقل ۲ میلیون زائر ایران در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند و روزبه روز شاهد افزایش ارتباطات بین این ملل و دولت‌ها باشیم ضمن اینکه با تبادل شماره تلفن بین خانواده‌های ایرانی و عراقی پس از راهپیمایی اربعین شاهد گسترش ارتباطات خانوادگی هستیم.

حکیم بیان کرد: حرکت و مهمان‌نوازی عراقی‌ها از زائران سرآغاز ارتباط بین ملت ایران و عراق شده است. در حالی‌که روزگاری حزب بعث و صدام حسین به دنبال کاشتن بذر نفرت و کینه بین ۲ ملت علیه یکدیگر بودند، اما به لطف خدا حرکت اربعین باعث گردهمایی بزرگ مردم ۲ کشور شده است.

مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی سفارت عراق در تهران افزود: شور و اشتیاق مردم ایران برای حضور در اربعین باعث خوشحالی مردم عراق شده است چراکه تعداد زیادی از موکب‌های ایرانی در این راهپیمایی به زائران خدمت‌رسانی می‌کند این در حالی است که دشمنان خارجی به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند روابط تنگاتنگ بین ۲ ملت ایران و عراق را ببینند.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش داریم تا در عکس‌های سلفی ۲ طرف ایرانی و عراقی حضور داشته باشند و این صمیمیت و ارتباطی که از آن صحبت می‌کنیم در تصویر به بیننده انتقال پیدا کند. امیدواریم امسال با همکاری رایزنی عراق شاهد آثار بیشتری از مشارکت عراق باشیم.

سومین مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» از ۱۳ آبان‌ماه کار خود را آغاز کرده است و تا پایان آبان ماه آثار شرکت کنندگان را دریافت می کند.

logo-samandehi