فراخوان هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر


نهال نوپای جشنواره مد ولباس فجر به هفت سالگی خود قدم می گذارد. از پس این راه و در این زمان کوتاه نتایج گرانسنگی حاصل شده که آن را به مثابه درختی تنومند و پرثمر تبدیل کرده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی، مدو لباس بصورت یک نماد بصری فرهنگی ، اجتماعی قدرتمند در جامعه عمل می کند. مد بر اساس تفکرات فرهنگی ، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی خلق می شود گر چه حوزه مد دارای دامنه گسترده ای است اما محصولاتی مانند لباس ، زیور آلات ، کیف و کفش و ملحقات آنها یکی از مهمترین شاخص های آن قلمداد می شوند .ایجاد و انطباق و معرفی این نمادها با فرهنگ غنی ایرانی توام با آموزه های دینی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی است .

تا پیش از این نگاه صنعتی صرف به این مقوله موجبات بی توجهی به ابعاد اصلی مد ایرانی و اسلامی را فراهم ساخته و معیار در موضوعات دیگر جستجو می شد. این در حالی است که حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و ترویج الگوهای بومی و ملی از طریق مد سازی از اصلی ترین شاخص های توسعه فرهنگی و اجتماعی به شمار می رود . اجرای این مهم و پرداختن به آن روش های گوناگونی را در برداشته که یکی از مهمترین آنها برگزاری جشنواره مد و لباس فجر است .

ارایه الگوهای جدید و تبیین مد ایرانی و اسلامی، بازتعریف هویتی لباس،ترسیم ضرورت ها و اهمیت چند وجهی مد ولباس، انسجام بخشی فعالیت ها و شناسایی ظرفیت های گسترده از نتایج این فعالیت ارزشمند است.

ایجاد نگاه تخصصی، گام برداشتن به سمت رفتارهای حرفه ای، مد سازی ایرانی _اسلامی از دیگر دستاوردهای جشنواره بوده است.

هویت بخشی به رویدادهای تخصصی از طریق انتزاع فعالیت ها، از دیگر ثمرات این رخداد ملی است .

نگاه بلند و اجرای حرفه ای و ثمر بخشی بیشتر این فعالیت ها از مهمترین ضرورت هاست. انشااله با تلاش تمامی دست اندرکاران این مهم فراهم خواهد شد.

اهداف:

  • بستر سازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی، ایرانی درعرصه مد و لباس و سبک زندگی
  • معرفی و کاربردی کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار
  • ارج نهادن چهره‌های ماندگار هنر ، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی
  • زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان
  • نشان دادن ظرفیت های حوزه صنعت مد، پوشاک و نساجی


بخش های جشنواره

  1. طراحی(مسابقه و نمایش)
    1. طراحی لباس
    2. طراحی پارچه
    3. طراحی جواهرات و زیورآلات
    4. طراحی کیف و کفش
    5. مسابقه زنده طراحی لباس
  2. علمی، دانشگاهی

2/1. رقابتی

2/2. غیر رقابتی

  1. صنعت و فناوری های نوین

1/3 نمایش

2/3نشست و کارگاه های علمی

  1. بین الملل
  2. سازمان ها، انجمن ها، تشکل های مرتبط و موسسات هنری مد و لباس

1/5دستگاه های دولتی و نهادهای دولتی فعال

2/5موسسات وانجمن های هنری

3/5برگزارکنندگان رویدادهای مد ولباس

  1. استان ها و اقوام (بصورت غیرمتمرکز در سراسر کشور)
  2. عرضه محصولات کاربردی اسلامی ایرانی( فروش غیر متمرکز)


زمان ثبت نام: تا 15 بهمن ماه

متن کامل فراخوان: فراخوان-جشنواره-هفتم.pdf

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranmode.com مراجعه نمایید.

logo-samandehi