فراخوان مسابقه‌ی مسکن مقرون به‌صرفه ی سیدنی


به گزارش گالری آنلاین به نقل از معماری آنلاین، در تحقیقی درباره‌ی بازارِ مسکنِ ده کلان‌شهر بزرگ جهان، سیدنی بعد از هنگ کنگ کمترین مقدار مسکن مقرون به صرقه را دارد.

روزنامه‌ی گاردینِ استرالیا گزارش‌های منتشر کرده است مبنی بر اینکه تا دسامبر ۲۰۱۶ ۴۲ درصد از درآمد خانوارها در ایالت «New South Wales» صرف پرداخت قسط‌های ماهیانه می‌شود. این برای یک خانه‌ی متوسط در سیدنی است، پس از اینکه ۲۵ درصد از قیمت خانه پیشتر پرداخت شده است.

از آنجایی که این اعداد در ۲۵ سال اخیر تغییری نکرده‌اند، این مسابقه در همکاری با «اکسپوی ساخت‌وساز سیدنی» به‌دنبال راهکارهای خلاقی که این بحران را یکبار برای همیشه تمام کند.

سیدنی بزرگترین و سرزنده‌ترین کلان‌شهر استرالیاست، اما قیمت‌های سرسام‌آور آن باعث شده تنها گروه خاصی بتوانند در آن زندگی کنند. به این جهت این مسابقه‌ی معماری برگزار شده است تا علاوه بر متخصصان باتجربه، آنهایی که تازه وارد صنعت معماری شده‌اند تشویق شوند با مسئله‌ی مسکن مقرون به‌صرفه با منابع و فضای محدود روبرو شوند.

خلق طرحی در مرحله‌ی پایلوت برای مسکن مقرون به‌صرفه در سیدنی که به راحتی تکثیر شود تا ظرفیت مسکن زیاد شود و در استفاده از زمین و مصالح حداقلی باشد.

هیچ اندازه‌ی یا تراکم حداقلی‌ای پیشنهاد نشده است. طرح‌ها باید در تطابق با اندازه‌های مختلف برای نیازهای ساکنین و همچنین موقعیت‌های متفاوت در شهر سیدنی، منعطف باشد.

شرایط شرکت‌کننده‌ها:

برای شرکت در این مسابقه تحصیلات دانشگاهی لازم نیست. همچنین افراد می‌توانند در گروه‌هایی تا ۴ نفر در مسابقه شرکت کنند.

زبان شرکت در مسابقه:

انگلیسی

مهلت نهایی ثبت‌نام:

9 فوریه‌ی 2018 (20 بهمن 1396)

ثبت‌نام استاندارد: ۴ نوامبر تا ۱ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۳ آبان تا ۱۰ آذر ۱۳۹۶) - معماران / علاقه مندان / شرکت ها 120 دلار ، دانشجویان 100 دلار

ثبت‌نام دیرهنگام: ۲ دسامبر تا ۹ فوریه‌ی ۲۰۱۸ (۱۱ آذر تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۶) - عماران / علاقه مندان / شرکت ها 140 دلار ، دانشجویان 120 دلار

مهلت ارسال آثار: ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ (۲۵ بهمن ۱۳۹۶)

اعلام نتایج: ۱۶ مارث ۲۰۱۸ (۲۵ اسفند ۱۳۹۶)

جوایز:

  1. دلار و ارائه در اکسپو حدود ۱۰ میلیون تومان
  2. ۱۵۰۰ دلار و ارائه در اکسپو حدود ۵ میلیون تومان
  3. ۵۰۰ دلار و ارائه در اکسپو حدود ۱٫۸ میلیون تومان
  4. جایزه‌ی دانشجویی: ۵۰۰ دلار و ارائه در اکسپو

  5. جایزه‌ی معماری سبز: ۵۰۰ دلار و ارائه در اکسپو

  6. لوح تقدیر

جهت کسب اطلاهات بیشتر و شرکت در مسابقه به سایت فراخوانمراجعه نمایید.




logo-samandehi