فراخوان طراحی یادمان جان باختگان هواپیمای ATR72


جمعیت هلال احمر به یاد 65 سرنشین پرواز تهران_یاسوج که آسمان نشین شدند، فراخوان طراحی "یادمان" جان باختگان هواپیما ATR72 را در قالب ساخت مجسمه یا طراحی محیطی دائمی اعلام کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این فراخوان امده است :
وقتی مرگ پر است از پرواز، پر است از راز، و هر جانداری چشنده مرگ است، آنچه باقی است خداست.
قصه پایان سرد و تلخ بال گشودن مسافران آسمانی ATR72 پرواز ۳۷۰۴، در تاریخ آخرین روز بهمن 96 بر فراز کوه های سر به فلک کشیده خطه ی "پادنا" و در ارتفاعی که، تا خدا راهی نبود، رقم خورد و چون راه پرواز در پیش گرفتند، فرشتگان امدادرسان هلال سرخ، روزها در پی یافتن پیکرهای زخمی آنها در کولاک و برفی بی امان، در پهنه سپید میان آسمان و زمین، به رسم مهربانی ابدان جاودانه ها را جست و جو کردند.
دریغ و افسوس که مسافران پروازی بی بازگشت، بر بلندای سرزمینمان به آسمان ها پیوستند و بر مساحت قله های سرکشیده بر سپهر آبی اضافه شدند... که این وعده حق است که "بازگشت همه به سوی اوست."
هنرمندان و علاقه مندان باید به شکل مستقیم یا غیر مستقیم موضوع این فراخوان را مورد توجه قرار دهند. همچنین با بهره گیری هنرمندانه از اصول و مبنای هنرهای تجسمی، یادمان جانباختگان و ایثارگری های نیروهای امدادرسان پس از حادثه را طراحی نمایند و این اثر باید با دید مناسب از تمامی زوایا بوده و قابلیت لازم در حجم‌سازی به صورت چند بعدی را دارا باشد.

علاقه مندان برای ارسال طرح باید به این شرایط و مقررات توجه کنند:

ویژگی های طرح:

- اشاره مستقیم طرح به حادثه سقوط و جست و جوی ایثارگرانه نیروهای امدادی

- جذابیت برای مخاطب عام و توان برقراری ارتباط با عموم مردم و با توجه به شرایط اقلیمی

- یادمان طراحی شده باید جهت اجرا در منطقه محل حادثه قابل نصب باشد

- شرکت برای همه هنرمندان آزاد است

- هر هنرمند می تواند حداقل یک طرح و حداکثر 3 طرح برای دبیرخانه ارسال کند.

- انتخاب طرح نهایی به صورت2 مرحله ای (انتخاب اولیه بر اساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی بر اساس مشاهده ماکت اثر) انجام می پذیرد. هزینه ساخت ماکت 3 طرح نهایی به شرکت کنندگان پرداخت می شود.

- هزینه ساخت و نصب اثر نهایی برعهده جمعیت هلال احمر است

- لازم است تصاویر ارسالی از چند زاویه مناسب (چهار نمای اصلی و نمای بالا) تهیه و با کیفیت مطلوب برای هیأت انتخاب ارائه شود.

- امکان ارسال 3D اثر برای شرکت کنندگان مقدور است.

- لازم است تصاویر ارسالی به همراه فایل word مشخصات شرکت کننده شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس ایمیل و رزومه هنرمند به نشانی الکترونیکی news@rcs.ir ارسال شود.

- تصمیم گیری درباره موارد پیش بینی و اعلام نشده بر عهده کمیته برگزاری خواهد بود و از طریق دبیرخانه به اطلاع هنرمندان خواهد رسید.

- طرح های ارسالی به هنرمندان عودت داده نمی شود و در آرشیو جمعیت هلال احمر حفظ می شود.

- آخرین مهلت ارسال طرح، پایان فروردین 97 است.

- علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 02185632455 تماس بگیرند.»

logo-samandehi