فراخوان مسابقهٔ عکس جشنوارهٔ تیرگان ۲۰۱۵ در تورنتو در دو بخش

همچون جشنوارهٔ ۲۰۱۳ برگزاری و اجرای این جشنواره را گروه فرهنگی کافه لیت برعهده دارد و مسابقه عکس در دو بخش فاین آرت و مستند و خبری برگزار می‌شود و شرکت در آن رایگان است.

هر شرکت‌کننده می ‌تواند در صورت تمایل در هر دو بخش شرکت کند ولی باید حداکثر ۵ عکس در هر بخش ارائه دهد. عکس‌های دیجیتالی باید دارای بالاترین رزولوشن ممکن و حجم کمتر از ۱۰ مگابایت و با یکی از فرمت‌های tiff ٬jpg ٬ jpeg باشند. تمامی عکس‌های ارسالی باید بعد از ۱۱ دی‌ماه ۹۲ به این سو گرفته شده باشند.

ارسال اثر برای این مسابقه تنها از راه وبسایت تیرگان میسر است و آخرین مهلت دریافت آثار ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۹۴ اعلام شده است. داوری مسابقهٔ عکس تیرگان ۲۰۱۵ را فرخ وهاب‌زاده، سام جوان‌روح و Peter Bregg برعهده دارند. در هر گروه نفرات برگزیدهٔ اول تا سوم جوایز زیر را دریافت خواهند کرد:

نفر اول: تندیس آرش کمانگیر٬ لوح تقدیر و ۵۰۰ دلار کانادا جایزهٔ نقدی
نفر دوم: لوح تقدیر و ۳۰۰ دلار کانادا جایزهٔ نقدی
نفر سوم: لوح تقدیر و ۱۰۰ دلار کانادا جایزهٔ نقدی

عکس‌های برنده و همچنین عکس‌هایی که به مرحلهٔ نهایی می‌رسند٬ در وب‌سایت تیرگان و کافه لیت منتشر می‌شوند. حق نشر عکس‌ها همچنان با صاحبان آثار خواهد بود اگرچه تیرگان و کافه لیت حق استفاده٬ انتشار و نمایش آثار را بر طبق اصول و ضوابط جشنوارهٔ تیرگان برای خود محفوظ می‌دارند.

با برندگان این مسابقه اواسط تیرماه ۹۴ تماس گرفته خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند متن کامل فراخوان فارسی آن را از اینجا دریافت کنند. گفتنی‌ست در جشنوارهٔ تیرگان ۲۰۱۳ کاوه بغدادچی از ایران جایزهٔ نخست بخش فاین آرت را دریافت کرد و تعدادی از عکاسان ایرانی هم موفق به راه‌یابی به نمایشگاه شدند.

پنجمین دورهٔ جشنوارهٔ تیرگان به عنوان یکی از رویدادهای هنری ایرانیان خارج از کشور از ۲۹ مرداد تا یکم شهریرماه ۹۴ در تورنتوی کانادا برگزار می‌شود. این جشنوارهٔ بزرگ فرهنگی هنری از بخش‌های مختلفی چون فیلم، هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی، رقص، تئاتر، صنایع دستی و آشپزی ایرانی تشکیل شده و هدف خود را معرفی هر چه بیشتر هنر و فرهنگ ایران به مخاطبان خارجی عنوان می‌کند.

http://www.tirgan.ca/programs/photo-contest


منبع : www.festivalnews.ir
logo-samandehi