فراخوان اولین جشنواره‌ منطقه ای فیلم و عکس تلفن همراه در خراسان جنوبی


اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با همکاری انجمن سینمای جوان دفتر بیرجند اولین جشنواره‌ منطقه ای فیلم و عکس تلفن همراه را با هدف فرهنگ‌سازی استفاده صحیح و ثبت آثار خلاقانه با تلفن همراه در شهرستان بیرجند برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، عکس‌ها و فیلم‌های خلق شده توسط دوربین تلفن همراه و با هدف کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی باموضوع «طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، فقر، حاشیه نشینی، خشونت، بزه و همچنین نقش نماز در کاهش آسیب ها» تهیه و به جشنواره ارسال شود.

تمامی کاربران تلفن همراه بدون هیچ‌گونه محدودیتی و تنها با شرط داشتن یک گوشی‌ که قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشد، می‌توانند در این‌ جشنواره شرکت نمایند.

شرایط عمومی شرکت در جشنواره:

شرکت در بخش‌های جشنواره محدودیت سنی ندارد و شرکت‌کنندگان می بایست برای حضور در جشنواره از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به آدرس https://khj.farhang.gov.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند.

ارسال فایل آثار از طریق لوح فشرده به همراه کپی فرم ثبت نام اینترنتی به دبیرخانه جشنواره از دیگر شرایط شرکت در این جشنواره است. تکمیل فرم ثبت نام از طریق سایت به منزله‌ قبولی تمامی بند‌های آیین‌نامه جشنواره خواهد بود و دبیرخانه‌ جشنواره ارسال‌کننده را صاحب اثر تلقی می کند و در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، اثر ارسالی حذف شده و عواقب آن نیز متوجه ارسال‌کننده خواهد بود.

فیلم‌ها و عکس‌های ارسالی باید مطابق با موازین اخلاقی، اسلامی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و در صورت عدم تطابق آثار ارسالی با موازین پذیرفته شده و قوانین جشنواره، در هیچ یک از بخش‌های جشنواره پذیرفته نخواهند شد.

به آثاری که پس از زمان تعیین شده ارسال شوند یا یکی از قوانین جشنواره را نقض کنند، ترتیب اثر داده نخواهد شد؛ همچنین پس از ارسال اثر، امکان انصراف و خروج از جشنواره وجود ندارد.

برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع‌رسانی، نمایش عمومی، تبلیغاتی و فضای مجازی استفاده نماید و تصمیم گیری در قبال مسائل پیش‌بینی‌نشده برعهده‌‌ دبیرخانه جشنواره است.

شرایط ارسال اثر در بخش عکس:

هر هنرمند می‌تواند ١٠ قطعه عکس (تک عکس) برای جشنواره ارسال کند و عکس‌ها می توانند با نرم افزارهای تلفن همراه تا جایی ویرایش شوند که سندیت عکس مخدوش نشود.

عکس‌های ارسالی باید دارای بهترین کیفیت و با فرمتJPEGو فاقد لوگو، نوشته و تاریخ باشد.

شرایط ارسال اثر در بخش فیلم:

فیلم‌های ارسالی می‌توانند در قالب مستند، داستانی و تجربی باشند و آثاری که با استفاده از فیلم‌های آرشیوی موجود در فضای مجازی ساخته شده باشند، پذیرفته نمی‌شوند.

کارگردان اثر (ارسال کننده)، صاحب و تهیه کننده اثر خواهد بود، فیلم‌های ارسالی، می‌توانند تدوین شده باشند و زمان فیلم‌های متقاضی شرکت در جشنواره حداکثر ٥ دقیقه است.

هر هنرمند می‌تواند در هر قالب رقابتی، ۳ فیلم برای جشنواره ارسال کند؛ وجود تیتراژ ابتدا و پایان برای هر فیلم الزامی است و فیلم‌های متقاضی حضور پس از ثبت‌نام در سایت و دریافت شناسه بر رویDVD به دبیرخانه جشنواره تحویل یا ارسال شود.

جوایز بخش عکس:

جایزه نفر اول «تندیس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ ١٥ میلیون ریال وجه نقد»

نفر دوم «لوح افتخار، مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقد»

نفر سوم «لوح افتخار، مبلغ ٥ میلیون ریال وجه نقد»

جوایز بخش فیلم:

جایزه نفر اول «تندیس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ ٤٠ میلیون ریال وجه نقد»

نفر دوم «لوح افتخار، مبلغ ٣٠ میلیون ریال وجه نقد»

نفر سوم «لوح افتخار، مبلغ ٢٠ میلیون ریال وجه نقد»


آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره: 20 مرداد 97

انتخاب و داوری آثار ارسالی تا ٣٠ مرداد توسط اساتید و هنرمندان شاخص در حوزه عکاسی و فیلمسازی انجام خواهد شد و اصول زیبایی‌شناسی و بهره‌گیری از ویژگی‌ و قابلیت‌های تلفن همراه در خلق آثار، مورد توجه گروه داوری قرار خواهد گرفت.

اختتامیه اولین جشنواره‌ منطقه ای فیلم و عکس تلفن همراه خراسان جنوبی همزمان با شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

logo-samandehi