فراخوان موزه معماری ایران


معماری در سرزمین ما ایران سابقه طولانی دارد و همواره در طول تاریخ نقش موثری در پیشبرد این هنر در جهان داشته است. این نقش متداوم متاسفانه در سده اخیر کمرنگ شده و جایگاه ایران در معماری جهان علیرغم تلاش های انجام گرفته دچار افول گردیده است. بدیهی است این تلاش ها می بایست به گونه ای صورت گیرند تا این نقش تاریخی احیا و به روند طبیعی خود بازگردانده شود. یکی از عوامل تاثیرگذار در این رابطه می تواند تاسیس و احداث موزه معماری ایران باشد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد معماری میرمیران، این موزه نهادی خواهد بود که بتواند ضمن جمع آوری و نگهداری اسناد و مدارک معماری گذشته ایران، معماری معاصر و امروزین این سرزمین را نیز در خود جای دهد و بتواند با دنیای معماری در غرب و شرق دنیا نیز ارتباط برقرار نماید. این موزه در عین حال جایگاهی است تا معماران ایرانی بتوانند افکار، اندیشه ها و طرح های خود را در آن پرورش و به تولیدات معماری کشور بیفزایند.
نظر به اهمیت وافر موضوع، بنیاد معماری میرمیران و انجمن مفاخر معماری ایران با توجه به رسالت خود از کلیه نهادها و سازمان های دولتی، عمومی، حرفه ای، فرهنگی و هنری بالاخص سازمان های حرفه ای و مردم نهاد دعوت به عمل می آورد ضمن اعلام آمادگی، به هر نحو مقتضی در تحقق این امر مهم فرهنگی مشارکت نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت بنیاد و اعلام آمادگی و حمایت در این رابطه با شماره تلفن های 22372582 و 22095564 و از طریق پست الکترونیکی بنیاد معماری میرمیران به نشانِی زیر تماس حاصل فرمایید.

http://mirmiran-arch.org
info@mirmiran-arch.org

logo-samandehi