جشنواره فیلم و عكس گردشگری چابهار

چابهار – ایرنا – دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و عکس گردشگری چابهار از برگزاری این جشنواره در نوروز 1395 با هدف معرفی و شناسایی فعالیت های تصویری و عکاسی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در طول سال 1394 در سفر به چابهار و سواحل مکران خبر داد.
[جشنواره بین المللی فیلم و عکس گردشگری چابهار برگزار می شود]



به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری ویژه چابهار ، علی اصغر افتاده با اشاره به اینکه چابهار و سواحل مکران یکی از مناطق بکر و طبیعی ترین نقاط گردشگری ایران امروز است گفت: سفر به چابهار و سواحل طولانی و متنوع حدود 500کیلومتری آن از قابلیت ها و جذابیت های منحصربفرد تصویری برخوردار است که بخشی از آنها به عنوان خاطرات امروزه توسط مسافران و گردشگران در گنجینه های شخصی ثبت و ضبط می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای شناسایی این ظرفیت های ناشناخته گردشگری و فرهنگی استفاده از خلاقیت ها و ابتکارات شخصی و جمعی مسافران و گردشگران است افزود: در همین راستا برای هدایت هدفمند توسعه گردشگری به سوی جاذبه های طبیعی این منطقه جشنواره فیلم و عکس گردشگری چابهار با همکاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، فرمانداری، شهرداری، سازمان بنادر و دریانوردی ، شیلات و همه دستگاه های اداری و مسوول در نوروز سال آینده برگزار می شود.

وی با توصیه به گردشگران و مسافران و همچنین فعالان بومی، استانی و کشوری در خصوص ثبت وقایع و جاذبه های گردشگری سواحل مکران و بویژه چابهار در سال 1394 تصریح کرد: برای استفاده حداکثری از خلاقیت و ابتکار گردشگران و بازدیدکنندگان این جشنواره با موضوع آزاد در حوزه های مختلف گردشگری و جاذبه های فرهنگی و طبیعی برگزار خواهد شد.

افتاده تاکید کرد: فناوری و رشد روز افزون استفاده از آن در ایران این امکان و فرصت را فراهم آورده است که هر انسانی به عنوان یک شهروند خبرنگار، عکاس و فیلم بردار بتواند نقشی ویژه و تاثیرگذار را در بهبود ارتقای شاخص های مختلف زندگی اجتماعی و بویژه ثبت جلوه های مختلف زندگی امروز ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال تولیدات تصویری خود می توانند به سایت manategh.com مراجعه کنند

گفتنی است آثاری در این جشنواره برای ارزیابی قابل قبول است که از اول فروردین 94 تا اول فروردین 1395 تولید و از طریق رسانه های مجازی و اینترنتی به دبیرخانه ارسال شده باشد.

شهرستان بندری چابهار واقع در 700 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان در سواحل دریای عمان واقع شده است


منبع : www.festivalnews.ir
logo-samandehi