فراخوان جشنواره هنری "حقوق بشر در سایه"

کانون "هنر برای حقیقت" با همکاری "انجمن دفاع از قربانیان تروریسم" جشنواره نقاشی "حقوق بشر در سایه" را همزمان با روز جهانی حقوق بشر برگزار می نماید.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم نوشت، جشنواره نقاشی "حقوق بشر در سایه" به منظور دفاع از حقوق بشر قربانیان تروریسم و تبیین سایه سیاست بر مواهب حقوق بشر این عزیزان به عنوان مصداق های واقعی حقوق بشر که با نثار جان، سلامت و زندگی، هزینه پاسداشت از آرمان ها و ارزش های والای انسانی را پرداخت نموده اند، برگزار می گردد.

حسین آقایی پور، دبیر جشنواره، در خصوص اهداف این جشنواره هنری گفت، هنر زبانی متعالی در انتقال پیام میان انسان ها و ملت ها است و آثار هنری بدون محدودیت زمانی و مکانی قادر است پیام را به هر مخاطبی و با هر زبان، جنسیت و نژادی منتقل نماید که در سالیان طولانی ماندگار مانده و کهنه نگردد.

دبیر کانون "هنر برای حقیقت" در ادامه بیان داشت، با همکاری اساتید، هنرمندان و انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به عنوان سازمان مدنی فعال در حوزه حقوق بشر قربانیان تروریسم می خواهیم با زبان هنر سایه سنگین سیاست را بر مواهب حقوق بشر قربانیان تروریسم تبیین و زوایای تاریک تروریسم در جامعه بشری را به تصویر بکشیم تا شاید اینگونه با رنج و محنت این عزیزان همدردی داشته و قدری از رنج آن ها بکاهیم. کسانی که جز صبر و تحمل سختی یاور دیگری برای احقاق حقوق خود در هیاهوی به شدت سیاست زده حقوق بشر ندارند.

آقایی پور ادامه داد، ما قصد داریم با درآمیختن رنگ ها، از حقوق بشر به عنوان بالاترین آرمان جهانی و دستاورد بزرگ بشر در طول سالیان متمادی دفاع نمائیم و بخشی از سایه هیولای سیاست را بر این حقوق بنیادین بشردوستانه به تصویر بکشیم.

وی اظهارداشت: جشنواره هنری "حقوق بشر در سایه" از روز ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰، همزمان با روز جهانی حقوق بشر، آغاز و در هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰ خاتمه می یابد.

هنرمندان موضوعات مورد نظر خود را (حداکثر سه مورد) جهت بررسی و تایید به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر و اعطای جوایز در روز ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، همزمان با روز جهانی برادری انسانی برگزار می گردد. در این جشنواره هنری به سه نفر از برگزیدگان مبالغ دوازده، شش و سه میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد. آثار برگزیده ارسالی به دبیرخانه جشنواره نیز در نمایشگاه گروهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

logo-samandehi