فراخوان "چالش علم بدون مرز" 2022

ایجاد علاقه در دانش آموزان و آموزگاران به حفاظت از اقیانوس ها از طریق سبک های مختلف هنری هدف برگزاری این رویداد است.

به گزارش گالری آنلاین، بنیاد Khaled bin Sultan Living Oceans نهمین فراخوان سالانه "چالش علم بدون مرز" را اعلام کرد.

موضوع رقابت امسال "قله به صخره" است.

"چالش علم بدون مرز" رقابت بین المللی هنری است که برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه 11 تا 19 سال در نظر گرفته شده است. همچنین کمک هزینه تحصیلی تا سقف 500 دلار به برندگان این رقابت تعلق خواهد گرفت.

صخره های مرجانی در سراسر جهان، به دلیل دخالت های طبیعی و انسانی به سرعت رو به کاهش است. برخی از خطرات جدی پیش روی صخره های مرجانی تغییرات آب و هوایی، اسیدی شدن اقیانوس ها، صید بی رویه، شیوه های ماهیگیری مخرب، توسعه سواحل و آلودگی هستند. طبق برآورد دانشمندان در حال حاضر بیش از نیمی از صخره های مرجانی جهان را از دست داده ایم و احتمال دارد مابقی آنها را نیز تا پایان این قرن از دست بدهیم.

برای بقای صخره های مرجانی چه اقداماتی می توان انجام داد. با اقدامات حفاظتی قوی و مدیریت مؤثر منابع صخره‌های مرجانی، می توان از خطرات پیش روی صخره های مرجانی کاست. گروه های مختلفی از محافظان محیط زیست اعم ازدولت ها، سازمان های غیرانتفاعی، مدیران پارک ها و جوامع بومی اقداماتی در رابطه با حفظ صخره های مرجانی انجام داده اند. برخی از محافظان محیط زیست رویکرد مدیریتی به نام «ridge to reef» (از ستیغ کوه تا صخره های دریایی) را اتخاذ کرده اند. از آنجایی که هرآنچه از خشکی تا دریا گرفته با یکدیگر در ارتباط هستند محافظان محیط زیست نه تنها به مطالعه صخره‌های مرجانی و اکوسیستم‌های مجاور آن‌ها (مانگروها و بستر علف‌های دریایی) که به بررسی اکوسیستم‌های زمینی و نحوه جریان آب از خشکی به دریا نیز می پردازند. صخره های مرجانی برای رشد به آب تمیز و زلال نیاز دارند، بنابراین جاری شدن رسوبات زائد، کود یا مواد آلوده از خشکی به دریا می تواند به صخره های مرجانی آسیب برساند. محافظان محیط زیست برای آنکه به تاثیر فعالیت های انسانی در محیط زیست از "ستیغ کوه تا صخره های دریایی" پی ببرند باید به مطالعه این گونه فعالیت ها در خشکی، نوار های ساحلی و اقیانوس بپردازند.


برگزاری این رقابت سالانه ضمن آموزش مسائل مهم حفاظت از اقیانوس ها به دانش آموزان خلاقیت و ابتکار آنها را نیز برمی انگیزد.

در واقع این رقابت برای ایجاد علاقه در دانش آموزان و آموزگاران نسبت به حفاظت از اقیانوس ها از طریق سبک های مختلف هنری برگزار می شود.

شرایط ارسال:

متقاضیان باید نسخه دیجیتالی (اسکن یا عکس دیجیتال با کیفیت بالا) از اثر هنری خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

حجم فایل ارسالی باید 3 تا 10 مگابایت و فرمت آن JPG، JPEG، PNG، GIF یا PDF باشد.

شرکت کنندگان باید اثر خود را بادست و با استفاده از تکنیک های رنگ، مداد رنگی، مارکر، کرایون (مداد شمعی)، جوهر یا پاستل روغنی خلق کرده و نباید از تکنیک های دیجیتالی استفاده کنند.

آثار ارسالی بر اساس کیفیت اثر هنری، اوریجینال بودن اثر و مرتبط بودن آن با موضوع مسابقه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

آثار ارسالی بر اساس سن و در دو گروه دانش آموزان 11-14 ساله و دانش آموزان 15-19 ساله ارزیابی می شوند.

جوایز برندگان:

نفر اول: 500 دلار کمک هرینه تحصیلی

نفر دوم: 350 دلار کمک هرینه تحصیلی

نفر سوم: 200 دلار کمک هرینه تحصیلی


شرکت در این مسابقه رایگان است.


آخرین مهلت ثبت نام: 7 مارس 2022 (16 اسفند 1400)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان نمایید.


logo-samandehi