فراخوان ایده ها: باغ گیاهان

از بین رفتن باغ هایی که هر روز در آنها رابطه نزدیکی با گیاهان ایجاد می کنیم، موضوع رقابتی است که توسط فستیوال باغ رادیچپورا برگزار میشود.

به گزارش گالری آنلاین، در مورد باغ معاصر که اشکال مختلفی از معماری و طراحی را در سال های اخیر مورد بررسی قرار داده است، مطالب زیادی گفته شده است. در عین حال مسائل زیست محیطی مورد توجه همگان قرار گرفته است تا جایی که باغ به عنوان مظهر هنری و فرهنگی طبیعت نمی تواند اصول صرفه جویی در مصرف انرژی، حفظ منابع آب و احترام بی قید و شرط به همه اشکال را نادیده بگیرد.

علم گام های بلندی برداشته است تا به ما اجازه دهد قدرت وابستگی متقابل خود را به سیاره خود درک کنیم، هم به عنوان انسان و هم به عنوان بخشی از یک سیستم پیچیده، اکوسیستم هایی از روابط بین گونه ای بین موجودات که به طور مستقیم یا غیرمستقیم، تعادل ظریف را حفظ می کند. ما سیاره خود را به روشی که می شناسیم، تحسین می کنیم و می خواهیم حفظ کنیم. علاوه بر این، فناوری به پیشرفت خود ادامه می دهد، به طوری که دیگر نمی توانیم آینده ای را بدون نوآوری تصور کنیم. اما یک عنصر در حال از بین رفتن است: باغ هایی که هر روز در آنها رابطه نزدیکی با گیاهان ایجاد می کنیم.

بنابراین، با این فراخوان ایده - که توسط آنتونیو پراتزی، مدیر هنری فستیوال باغ رادیچپورا طراحی شده است - هدف رقابت دعوت از طراحان برای درگیر شدن با موضوع باغ هایی است که در آنها گیاهان یک تزئین فرعی یا ساده نیستند، بلکه نقطه شروع هستند. الهام بخش طراحان صرف نظر از تحصیلات خود، داشتن اطلاعات درباره گیاه شناسی برای طراحان منظره، و شیوه های مراقبت از گیاهان است. فرهنگ، حس هنری و شعر در این طراحی اهمیت خواهد داشت.

در سایت رقابت آمده است: در حالی که به اصول زیست‌محیطی که به عنوان بالاترین اولویت از آن حمایت می‌کنیم متعهد هستیم، انتظار داریم پروژه‌های زیبا و با طراحی خوبی دریافت کنیم که مزایای یک باغ با کیفیت، مدرن، کاربردی، شاعرانه و آرام را نشان می‌دهد.

از طریق این فراخوان، ما می خواهیم بحثی را در مورد سبک جدیدی از باغ تشویق کنیم که بتواند تعلق آگاهانه به جهان طبیعی را ترویج کند، گیاهان را در قلب آن قرار دهد، و خوشحال خواهیم شد که اینها را به وفور از کاتالوگ بسیار غنی در دسترس قرار دهیم.

در مرحله اول، از طراحان دعوت می‌شود تا با ارسال ایده‌ای که برای دسترسی به یک انتخاب به اندازه کافی قانع‌کننده باشد، به فراخوان بپیوندند. پس از این مرحله اولیه، یک لیست کوتاه تهیه می شود: افرادی که انتخاب شده اند در مرحله دوم به صورت محدود دسترسی خواهند داشت و از آنها دعوت می شود تا یک پروژه دقیق برای منطقه خاصی که به آنها اختصاص داده می شود تولید کنند. در نهایت، در انتخاب نهایی، از 7 برنده دعوت می شود تا باغ خود را در پارک دوسالانه Radicepura ایجاد کنند، جایی که در طول جشنواره هزاران بازدید کننده، عکاس و روزنامه نگار از سراسر جهان از آن بازدید، مطالعه و لذت خواهند برد.

شرکت در این رقابت رایگان است.


مهلت ثبت نام: 14 نوامبر 2022 (23 آبان 1401)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت رقابت مراجعه نمایید.

logo-samandehi