فراخوان دومین جشنواره فرهنگی هنری فرفره

دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری فرفره با محوریت موضوعی «کودکان و نوجوانان و مقابله با مخاطرات و بحران‌ها» با همراهی باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری فرفره، این رویداد که با همراهی ماهنامه «قلک» و رادیو بحران با هدف آموزش، لزوم توجه و آگاهی بخشی نسبت به موضوعات روز جامعه، سبک زندگی و تاثیر آن بر کودکان و نوجوان برگزار می‌شود، در دومین دوره محوریت موضوعی خود را به ترویج و آموزش مفهوم آمادگی در مخاطرات و بحران اختصاص داده است.

بدین ترتیب اهداف برگزاری دومین دوره این جشنواره بدین شرح است:

  • ترویج و آموزش مفاهیم آمادگی در مخاطره و بحران با بهره گیری از ظرافت ارتباطات و هنر در کودک و نوجوان
  • بهره گیری از ظرفیت هنر نقاشی برای آموزش غیرمستقیم مفاهیم تهدید کننده زندگی کودکان و نوجوانان و سایر افراد جامعه
  • تسهیلگری و سرعت بخشی امور آموزش، انتقال مفاهیم و پاسخگویی در بلایا و مخاطرات
  • زمینه چینی و جریان‌سازی به منظور ایجاد درگیری ذهنی و عینی و توانمند‌سازی کودکان و نوجوانان برای مقابله با مخاطره و بحران
  • بهبود ارتباطات بحران بالاخص در کودکان و نوجوانان

دومین دوره جشنواره فرفره، با همراهی باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران و رادیو بحران با تمرکز بر بحران‌ها و مخاطرات، موارد زیر را به عنوان موضوعات اصلی برگزیده و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند نقاشی‌های خود را از میان این موضوعات انتخاب کنند:

  • آمادگی در برابر بلایای طبیعی: سیل، زلزله و…
  • آمادگی در بحران و بلایای انسان ساخت: تصادفات، جنگ و فروریختن ساختمان‌ها و…
  • آمادگی در بحران‌های سلامتی: همه گیری کووید ۱۹(کرونا)، آبله، وبا، آنفولانزا ..
  • آمادگی در بحران تغییرات اقلیمی: خشکسالی، پدیده گرد و غبا، گرمایش زمین، کم آبی …

لازم به ذکر است، همانند اولین جشنواره فرفره، شرکت در این رویداد برای افراد زیر ۱۸ سال آزاد است و محدودیتی در تکنیک‌های نقاشی (مدادرنگی، آبرنگ، رنگ روغن، پاستل و… ) وجود ندارند و هر نفر می‌تواند حداکثر تا ۳ اثر نقاشی ارسال کند. سپس آثار ارسالی بر اساس رده‌بندی سنی و سبک اثر توسط هیئت داوران تفکیک و مورد بررسی قرار خواهند گرفت و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

شرکت‌کنندگان با توجه به رده سنی اعلام‌شده در بخش نقاشی (۴ تا ۱۸سال) و داستان‌کوتاه (۷ تا ۱۸سال) می‌توانند با انتخاب یکی از موضوعات اعلام شده، آثار خود را بارگذاری کنند.

در بخش داستان‌کوتاه شرکت‌کنندگان (۷ تا ۱۸سال) می‌توانند حداکثر دو اثر ارسال کنند و داستان‌های نوشته شده باید در قالب فایل word با فونت BNazanin، سایز ۱۴، حداکثر ۱۵۰۰ کلمه در سایت بارگزاری کنند. در بخش نقاشی نیز هر شرکت‌کننده (۴ تا ۱۸سال) می‌تواند حداکثر با سه اثر در جشنواره شرکت کند. تکنیک نقاشی آزاد است و باید در ابعاد A4 ترسیم گردد. نقاشی‌ها نباید دارای پاسپارتو و قاب باشند و شرکت‌کنندگان باید عکس اثر (نقاشی) خود را با کیفیت مناسب بر روی سایت جشنواره بارگذاری کنند.

علاقه‌مندان شرکت در دومین جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره «کودکان و مقابله با مخاطره‌ها و بحران‌ها» تا 29 آبان ماه ۱۴۰۱ مصادف با روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی، فرصت دارند نسبت به ثبت اطلاعات و ارسال آثار خود در دو بخش نقاشی و داستان‌کوتاه اقدام کنند.


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی http://capf.ir مراجعه کنند.

logo-samandehi