فراخوان جشنواره‌ی عکس «خانه»

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب (سهامی عام) در راستای بازشناسی، معرفی و ادراک دوباره‌ی معنا و مفهومِ «خانه»، تبیین مفاهیم سکونت، ارتقاءِ کیفیت زندگانی، ایجاد حس تعلقِ مکانی و بازگشت به خود و یافتنِ هویتِ خودی (خانگی)، جشنواره‌ی عکس «خانه» را برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه سرمایه گذاری مسکن، «خانه» در میان همه‌ی اقوام و ملل و فرهنگ‌های مختلف جهان مسلماً جایگاهی ویژه دارد. از آنجا که این مکان و فضا متضمنِ تشکیل نوعی از هم‌زیستیِ گروهی در بین انسان‌هایی است که نسبت‌های مشخصی با یکدیگر دارند، می‌توان آن‌را، بعد از سرپناه‌های اولیه، از قدیمی‌ترین اماکن بشری شمرد. تعاریف و تفاسیرِ خانه، خصوصی‌ترین فضای زیستِ انسان، ظاهراً در همه جای جهان به یک صورت است؛ اما نگاه جوامع و فرهنگ‌های مختلف، به ویژه در گذرِ زمان، متفاوت بوده است. از سوی دیگر، اقتضایِ اقتصادِ مسکن، مفهوم واقعیِ «خانه»، چیستی، معنا و فلسفه‌ی وجودیِ آن‌را نیز تغییر داده است. امروزه، خانه به کالایِ مصرفیِ سودآور تبدیل شده است، اما واقعیت این است که مصالح و حیاتِ جامعه و ارتباط‌هایی که این فضا دارد، چنین نگاهی را برنمی‌تابد.

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب (سهامی عام) در راستای بازشناسی، معرفی و ادراک دوباره‌ی معنا و مفهومِ «خانه»، تبیین مفاهیم سکونت، ارتقاءِ کیفیت زندگانی، ایجاد حس تعلقِ مکانی و بازگشت به خود و یافتنِ هویتِ خودی (خانگی)، جشنواره‌ی عکس «خانه» را برگزار می‌کند.

بخش‌های جشنواره

الف: خانه

ب: معماری مدرن در ایران

ج: ویژه: موضوعات مرتبط با بناها و زندگی در پروژه‌های مسکونی اجرا شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و اردبیل (سایت‌های پروژه‌های مسکونی اجرا شده در این چهار استان از طریق صفحه‌ی اینستاگرامی و تارنمای شرکت به اطلاع خواهد رسید. عکاسان علاقه‌مند می‌توانند برای تسهیل امور و هماهنگی برای عکاسی با دبیرخانه در ارتباط باشند).

توضیح: هدفِ جشنواره، دریافت عکس‌های مستند از تمام فضاها و رویدادهای مرتبط با خانه، مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، پذیرایی، سرسرا، پستو،انباری، ایوان، حیاط، خانه‌باغ، محله، پیوستار محیطیِ خانه .... و خودِ زندگی خانگیِ ایرانی بوده و عکس‌های ارسالی به هر سه بخشِ جشنواره باید در ارتباط با چگونگی و کیفیت زیست در خانه‌ها و شیوه‌های معماری و ابنیه‌ی ایرانی (سنتی یا مدرن) باشند.

آیین‌نامه:

شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان و هنرمندان ایرانی آزاد است.

- هر عکاس می‌تواند حداکثر 18 قطعه عکس (در هر بخش 6 تک‌عکس)، به صورت سیاه‌و‌سفید یا رنگی، به مسابقه ارسال کند.

- عکس‌ها می‌بایست با فرمتJPG ، حداقل با ضلع بزرگ 2000 پیکسل و حداکثر حجم فایل MB 1 (مؤکداً هر عکس بیش از یک مگابایت نباشد)، به همراه فایل Word، PDF شده به نشانی الکترونیکی homephotofestival@gmail.com ارسال شوند.

- ارسال فایل Word، PDF شده؛ حاوی اطلاعات شرکت‌کننده، عکس‌ها و زیرنویس عکس‌ها الزامی است (فایل Word ارائه‌شده را تکمیل و به فایل PDF تبدیل کرده و آن را به همراه عکس‌ها ارسال کنید. عدم ارسال فایل PDF موجب حذف از دور رقابت خواهد شد). برای دانلود فایل word اسکن کنید:

- دریافت آثار تنها از طریق نشانی الکترونیکی homephotofestival@gmail.com امکان‌پذیر است (تأییدیه‌ی دریافت آثار حداکثر ظرف 3 روز به اطلاع خواهد رسید، در غیر این‌صورت با دبیرخانه تماس حاصل کنید).

- در صورت راه‌یابی آثار، اصل فایل RAW یا خروجیِ دوربین، برای تطبیق با اثر ارسال‌شده و چاپ در اندازه‌ی بزرگ، از صاحبان آثار دریافت خواهد شد.

- هرگونه دستکاری که جنبه‌ی استنادی عکس را مخدوش کند، پذیرفته نیست (در بخش معماری مدرن عکس‌های پانوراما نیز پذیرفته می‌شوند).

- عکس‌های ارسالی نباید دارای امضاء، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واتر مارک، لوگو یا هرگونه نشانه‌های دیگر باشند.

- شیوه‌ی نام‌گذاری و ارسال عکس‌ها:

بخش خانه:Ali-Ahmadi-H1, ………….. Ali-Ahmadi-H6

بخش معماری مدرن: Ali-Ahmadi-A1, ………….. Ali-Ahmadi-A6

بخش ویژه: Ali-Ahmadi-S1, ………….. Ali-Ahmadi-S6

(عکس‌ها و فایل PDF حاوی اطلاعات شرکت‌کننده، عکس‌ها و زیرنویس عکس‌ها را به‌شیوه‌ی توضیح‌داده شده آماده کرده و به نشانی الکترونیکی homephotofestival@gmail.com ارسال نمایید.)

- ارسال اثر به منزله‌ی اعلام مالکیت آن بوده و برگزارکننده هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عدم رعایت مالکیت معنوی اثر را ندارد.

- شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب حق استفاده از آثار راه‌یافته به مسابقه را در نشریات، مطبوعات، رسانه‌های مجازی، تارنمای شرکت و‌ … با حفظ حقوق معنوی عکس و عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.

- به آثار راه‌یافته (غیر از آثار حائز رتبه) مبلغ سه میلیون ریال به عنوان حق‌التألیف تعلق می‌گیرد.

- ارسال اثر به‌ معنای پذیرش تمامی مقررات جشنواره بوده و تصمیم‌گیری در موارد پیش‌بینی‌نشده بر‌عهده‌ی دبیرخانه است.

جوایز:

جوایز جداگانه‌ی هر بخش:

رتبه‌ی اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ هشتاد میلیون ‌ریال

رتبه‌ی دوم: لوح تقدیر و مبلغ شصت میلیون ‌ریال

رتبه‌ی سوم: لوح تقدیر و مبلغ چهل میلیون ‌ریال

تقدیر اول: لوح تقدیر و مبلغ سی میلیون ریال

تقدیر دوم: لوح تقدیر و مبلغ بیست میلیون ریال

(در مجموع شش‌صدونود میلیون ریال جایزه‌ی نقدی)


رییس ستاد جشنواره:

فرزاد شکری


هیأت داوری و ارزیابی آثار:

مسعود زنده‌روح کرمانی (عکاس)، سعید محمودی ازناوه (عکاس)، مهدی مقیم‌نژاد (عکاس)، محسن شهرنازدار (انسان‌شناس)، آرش مظفری (معمار)


همکاران دبیرخانه:

دبیر اجرایی: فرشید احمدپور

مسئول دبیرخانه و روابط عمومی: محمد‌علی مناجاتی

مالتی‌مدیا: مهرداد واحد، عرفان عبداله‌پور

گرافیست: صبا دلخون

سردبیر کتاب جشنواره: مسعود ریاحی

دبیر جشنواره: کریم متقی

تقویم اجرایی جشنواره:

آخرین مهلت ارسال آثار: 31 شهریور ماه 1401

داوری آثار: نیمه‌ی اول مهر ماه 1401

اعلام اسامی نفرات برگزیده، آیین اختتام و اهدائ جوایز: نیمه‌ی دوم مهر ماه 1401


راه‌های ارتباطی و تماس:

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب (www.azar.maskanco.ir) مراجعه کرده و یا با شماره‌ تماس 09142777660، دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی عکس «خانه» در ارتباط باشند.

logo-samandehi