فراخوان رقابت معماری Iceland Movie Pavilion

این رقابت از علاقمندان دعوت می کند تا طرح های خود از سالن نمایش فیلم که بتوان آن را در ایسلند ساخت ارسال کنند.

به گزارش گالری آنلاین، در عصر سرویس های استریم و رسانه های اجتماعی، اهمیت سینما بیش از پیش به چشم می خورد و تجربه بی نظیر سینما سنتی است که قرن ها پا برجا مانده است. تجربه سینما یعنی غوطه ور شدن در یک داستان، تماشا کردن و تعامل با دیگران، به دور از تلفن یا گفت و شنیدی که تمرکز انسان را بر هم می ریزد.

سینمای ایسلند با اکران حدود چهار فیلم داخلی در صنعت فیلم ایسلند در سال به سرعت در حال رشد بوده و از تاریخچه موفقیت آمیزی برخوردار است که از آن جمله می توان به نامزدی اسکار بهترین فیلم خارجی در سال 1991 برای فیلم "بچه‌های طبیعت" اثر Friðrik Þór Friðriksson اشاره کرد و همچنین Grímur Hákonarson نویسنده و کارگردان "قوچ‌ها" (Rams) که جایزه جشنواره کن در سال 2015 را از آن خود کرد.

ایسلند علاوه بر فیلم های داخلی، به مکان قابل توجهی برای تولید فیلم های بین المللی نیز تبدیل شده است. استودیو و شرکت‌های فیلمسازی شناخته شده از جمله 20th Century Fox و Lucasfilm از مناظر خیره‌کننده و منحصربه‌فرد ایسلند در فیلم‌های خود استفاده می کنند که یکی از معروف‌ترین برنامه‌های تلویزیونی "بازی تاج و تخت" است که یکی از صحنه های آن در غارهای Grjótagjá شمال ایسلند واقع در مزرعه Vogar farmland فیلمبرداری شده است.

این رقابت با همکاری Iceland Movie Pavilion Landeigendur Voga ehf، مالکان فعلی زمین های Vogar، برگزار می شود.

این پاویلیون باید بتواند ماهیت سینمای ایسلند، ویژگی برجسته و تاریخ منحصربه‌فرد این کشور را منعکس کرده و در عین حال سالن کوچک نمایش فیلم با ظرفیت حداکثر 50 نفر کانون اصلی آن باشد.

این پاویلیون باید بتواند سینمای ایسلند را به بازدیدکنندگان معرفی کرده و محلی در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد تا بتوانند گرد هم آمده و اشتیاق و احساس خود نسب به فیلم را با یکدیگر در میان بگذارند.

پاویلیون می تواند به شکل یک گالری کوچک یا محل برگزاری رویدادها و یا حتی کافه باشد که قابلیت پذیرایی از بازدیدکنندگان را نیز داشته باشد. شرکت کنندگان با در نظر گرفتن شرایط فوق باید فضایی سرگرم کننده، دلنشین و در عین حال کاربردی خلق کنند. چشم اندازهای منحصر بفرد و شگفت انگیز ایسلند و جاذبه های طبیعی باید بخش جدایی ناپذیر کانسپت نهایی باشد.


شرکت در این رقابت برای همه آزاد است.

اجرای پروژه به صورت فردی یا تیمی (حداکثر اعضای تیم 4 نفر) امکان پذیر است. مکاتبه با برگزارکنندگان و اطلاعات ارسالی باید به زبان انگلیسی باشد.


جوایز:

در این رقابت 3 برنده پروژه، 3 برنده جایزه ویژه و 6 برنده لوح تقدیر توسط هیئت داوران انتخاب خواهد شد. Buildner (Bee Breeders) در مجموع 10000 یورو (10,413 دلار) جایزه نقدی به برندگان اهدا خواهد کرد.

- نفر اول - 4000 یورو

- نفر دوم - 2500 یورو

- نفر سوم - 1000 یورو

جایزه برگزیده VOGAFJÓS FARM RESORT :1000 یورو

جایزه دانشجویی Buildner :1000 یورو و کارت هدیه ARCHHIVE BOOKS به ارزش 50 یورو

جایزه پایداری Buildner :500 یورو

و 6 برنده لوح تقدیر


مهلت و هزینه ثبت نام:

مهلت پیش ثبت نام: 18 ژوئن - 14 سپتامبر 2022 (28 خرداد تا 23 شهریور 1401)

معماران/ علاقمندان/ شرکت ها: 135 یورو

دانشجویان: 105 یورو


ثبت نام نهایی: 15 سپتامبر - 8 نوامبر 2022 (24 شهریور تا 17 آبان 1401)

معماران/ علاقمندان/ شرکت ها: 145 یورو

دانشجویان: 115 یورو


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi