فراخوان رقابت معماری برج سبز هنگ کنگ

این مسابقه معماری منحصراً برای دانشجویان معماری و معماران جوان است و به دنبال طراحی یک آسمان‌خراش مسکونی پیشگام و خودکفا است که از ایده کشاورزی عمودی استفاده می‌کند و چالش‌هایی را که امروزه هنگ‌کنگ با آن مواجه است، برطرف می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، هنگ کنگ و چالش های آن. هنگ کنگ یکی از پر جنب و جوش ترین و پویاترین شهرهای جهان است. برخی آن را به عنوان آسمان خراش پر از سبک زندگی مجلل می دانند، در حالی که برخی متوجه موانع مربوط به زندگی در چنین تراکم بالایی می شوند. در حالی که این شهر هنوز به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرها در جهان شناخته می شود، با تعدادی چالش مواجه است.

مهم‌ترین مسائل هنگ‌کنگ، جمعیت بیش از حد، بحران مسکن، آلودگی هوا و آب، و کمبود مواد غذایی و انرژی کافی است، به‌ویژه به دلیل این که اقتصاد آن به‌شدت توسط همه‌گیری کرونا آسیب دیده است.

از نظر جغرافیایی، هنگ کنگ عمدتاً از دامنه های شیب دار تشکیل شده است. از آنجایی که کشاورزی سنتی به مقدار زیادی زمین نیاز دارد، تولید محلی تنها قادر به تکمیل مواد غذایی وارداتی برای تامین نیازهای مصرفی است. و از آنجایی که واردات مسائل موجود (هزینه زندگی و آلودگی) را تشدید می کند، تقاضای فزاینده ای برای راه حل های نوآورانه و پایدار وجود دارد که می تواند به شهر کمک کند تا نیازهای ساکنان خود را برآورده کند.

چالش طراحی

این مسابقه معماری منحصراً برای دانشجویان معماری و معماران جوان است و به دنبال طراحی یک آسمان‌خراش مسکونی پیشگام و خودکفا است که از ایده کشاورزی عمودی استفاده می‌کند و چالش‌هایی را که امروزه هنگ‌کنگ با آن مواجه است، برطرف می‌کند. ساختمان طراحی شده باید یک تجربه زندگی منحصر به فرد و پیشرفته را برای ساکنان خود فراهم کند، تمام نیازهای جوامع مدرن را برآورده کند و راه حل های نوآورانه برای چالش های کشاورزی شهری و زندگی پایدار را شامل شود. این باید یک ساختمان بصری قابل توجه و به یاد ماندنی باشد، با ارتباط قوی با شهر اطراف.

ما می‌خواهیم همه شرکت‌کنندگان را تشویق کنیم تا ایده‌های جهانی را جستجو کنند که حتی می‌تواند در شهرهای دیگر نیز اجرا شود. به دنبال مفاهیمی باشید که می‌توانند در مکان‌های مختلف مفید باشند و دوباره فکر کنید که ساختمان‌های مرتفع معاصر چگونه ظاهر می‌شوند، کار می‌کنند و بر شهرهای مدرن و ساکنان آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

برنامه و هزینه ها

ثبت نام زودهنگام 15 مارس - 16 آوریل | 99 دلار، دانشجویان 79 دلار (24 اسفند 1401 الی 27 فروردین 1402)

ثبت نام منظم 17 آوریل – 4 ژوئن | 129 دلار، دانشجویان 99 دلار (28 فروردین الی 14 خرداد 1402)

ثبت نام دیرهنگام 5 ژوئن – 25 ژوئن | 139 دلار، دانشجویان 119 دلار (15 خرداد الی 4 تیر 1402)

آخرین مهلت ارسال | فهرست نهایی 25 ژوئن (4 تیر 1402)

اعلام (20) فینالیست ها | 15 جولای

اطلاعیه | اعلام نتایج 30 جولای | 20 آگوست

هیئت داوران

ریوهی کویکه - BIG

کوزیمو اسکوتوچی– MVRDV

مارک خوارز - انجمن کشاورزی عمودی، نایب رئیس

نورمن اونگ - DEFT

جوایز

جایزه نفر اول – گواهی برنده 3000 دلاری، انتشار در رسانه های اجتماعی، مصاحبه ها و مقالات در وب سایت sandbox.archi، نسخه ای از سالنامه مسابقات معماری 2022

جایزه نفر دوم – 2000 دلار گواهی رتبه دوم، انتشار در رسانه های اجتماعی، مصاحبه ها و مقالات در وب سایت sandbox.archi، نسخه ای از سالنامه مسابقات معماری 2022

جایزه نفر سوم – 1000 دلار گواهی رتبه سوم، انتشار در رسانه های اجتماعی، مصاحبه ها و مقالات در وب سایت sandbox.archi، نسخه ای از سالنامه مسابقات معماری 2022

انعطاف پذیرترین طراحی – گواهی 200 دلاری، نسخه ای از سالنامه مسابقات معماری 2022. برای کسانی که بهترین روش های طراحی سازه های ارتجاعی را ارائه می دهند.

بهترین طراحی شهری – گواهینامه 200 دلاری، یک کپی از سالنامه مسابقات معماری 2022. برای کسانی که طراحی آنها در بافت شهری مناسب ترین طراحی است.

جایزه نقدی: 6000.00 دلار آمریکا


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi