نمایش کمدی انسانی Ai weiwei در موزه ملی روم

تلاشی برای صحبت از مرگ به منظور یادآوری ارزشمندی زندگی، مقصود هنرمند چینی در نمایش آبشاری از استخوان‌ها، جمجمه‌ها و اندام‌های شیشه‌ای است.

به گزارش گالری آنلاین، موزه ملی روم و استودیو berengo از اولین نمایش "la commedia umana" توسط هنرمند چینی Ai Weiwei خبر دادند. این لوستر عظیم شامل بیش از دو هزار قطعه شیشه دمیده شده توسط شیشه سازان استودیو برنگو است. این چیدمان که به شکل آبشاری از استخوان‌ها، جمجمه‌ها و اندام‌های شیشه‌ای شکل می‌گیرد، اکنون در هسته تاریخی موزه ملی روم، با ابعاد عظیمش که بیش از شش متر است، به نمایش گذاشته شده است. این سازه 6 متر عرض، حدود 9 متر ارتفاع، و حدود چهار تن وزن دارد.



"کمدی انسانی" نوشته AI WEIWEI

این چیدمان که از سقف یکی از تالارهای حمام باستانی آویزان شده است، حاصل همکاری این هنرمند مشهور معاصر و استودیو شیشه ای ایتالیایی است. همانطور که هنرمند بیان کرد، "la commedia umana" که به عنوان "کمدی انسانی" ترجمه شده است، بیشتر به عنوان یک هشدار به نظر می رسد تا یادبودی برای از دست دادن انسان، در تلاشی برای صحبت از مرگ به منظور یادآوری ارزشمندی زندگی.
این هنرمند از طریق کار خود، خوراکی برای تفکر در مورد آینده ایجاد می کند و آنچه را که در ورای استخوان های بدن شکسته ما باقی می ماند زیر سوال می برد.

این کار قبل از همه گیری کرونا شروع شده بود، اما به تدریج تبدیل به استعاره ای از از دست دادن در این دوره دشوار شد، و اکنون، زیر جنگی که باعث بدبختی روح های بسیاری می شود، روشن می شود. این اثر محتوای آزاد شده بدن انسان را نشان می‌دهد: درونیات باز ما، روده‌های زندگی آشکار و در معرض دید همگان: فناپذیری ما که توسط بخش‌های متعددی که شکل ما را تعریف می‌کنند بیان می‌شود.


مدیر استودیو berengo میگوید: شیشه ماده ای است که به طور مداوم مرگ و میر خود را نشان می دهد و من معتقدم این یکی از دلایلی است که بسیاری از هنرمندان اکنون عمیقاً جذب آن شده اند. از زمانی که استودیو berengo را در مورانو تأسیس کردم، حدود سی سال پیش، شاهد تولد دوباره واقعی در دنیای شیشه بودیم. هنرمندان معاصر دیگر از آزمایش این مواد و همه چیزهایی که می تواند برای هنر مجسمه سازی ارائه دهد ترسی ندارند. شیشه این ویژگی منحصر به فرد، نماد وزن آن را دارد. آدریانو برنگو، موسس استودیوی برنگو، در پایان می‌گوید: "این یک سفر شخصی برای من بود که ببینم بذر ایده آی ویوی رشد می‌کند."



logo-samandehi