پارچه‌های توری به مثابه پرتره‌های سه‌بعدی

بنجامین شاین، هنرمندی است که از قطعاتی از پارچه برای ساختن پرتره‌های سه‌بعدی سیال از چهره‌های بی‌نام استفاده می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا،‌ این خطای دید نیست. شما واقعا چهره‌هایی را می‌بینید که در پیچ و خم پارچه‌ پدید آمده‌اند. این آثار هنری با فشرده شدن و در کنار هم قرار گرفتن بخش‌هایی از پارچه‌های توری به وجود آمده‌اند. «بنجامین شاین»‌ برای خلق این آثار هنری فقط به یک تکه پارچه، یک اتو و صبر زیاد نیاز دارد،‌ البته روش خلق این پرتره‌های توری آسان نیست.

«شاین»‌ یک هنرمند متولد بریتانیا است که این آثار هنری را به نحوی خلق می‌کند که در نگاه اول باورنکردنی به نظر می‌رسند.

از دور به نظر می‌رسد که این پرتره‌های پیچ در پیچ با ضربه‌های ماهرانه قلم‌مو نقاشی شده‌اند، اما یک قدم نزدیک‌تر شوید و واقعیت شگفت‌انگیز آشکار می‌شود: این پرتره‌ها با دقت از پارچه تاشده ساخته شده‌اند.

این آثار خیره‌کننده‌ی «شاین»، هر کدام ۱۰ تا ۵۰ متر پارچه‌های توری چین‌دار، تاشده و در نهایت اتوشده را شامل شده‌اند تا تصاویری واقعی شکل بگیرد.

«شاین»‌ که پرتره‌های چهره‌های شناخته‌شده‌ای همچون «الیزابت تیلور» را با پارچه خلق کرده است،‌ این مجموعه آثار هنری را در نمایشگاه‌های نقاط مختلف جهان به نمایش گذاشته است.

این خلاقیت «شاین» مورد توجه صنعت مد و طراحی لباس نیز قرار گرفت و این هنرمند در سال ۲۰۱۳ با یکی از برندهای مشهور طراحی لباس همکاری کرد.

موزه هنر متروپولیتن نیویورک از جمله موسسات هنری است که آثار هنری «بنجامین شاین» را به نمایش می‌گذارد.

logo-samandehi