گزارش تصویری نمایشگاه "اسطوره ی گاو" و "دعوت"

عصر روز جمعه ساعت 16 الی 19 در گالری هنر طراحی نمایشگاه "اسطوره ی گاو" و "دعوت" با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی افتتاح گردید.

آثار بخش "اسطوره گاو" دارای رویکردی اسطوره شناسانه و برداشت آزاد هنرمند می باشد که توسط هنرمندان با تکنیک های مختلف در قالب نقاشی، حجم و ویدیوآرت ارائه گردیده است و آثار بخش "دعوت" نیز برداشت آزاد هنرمند می باشد که با تکنیک های مخلتف در قالب نقاشی و حجم ارائه شده است.

نمایشگاه گروهی "اسطوره گاو" با 30 اثر نقاشی و 23 اثر حجم و 1 اثر ویدیو آرت از 40 هنرمند و در بخش"دعوت" با 59 اثر نقاشی و 11 اثر حجم از 43 هنرمند در 2 طبقه گشایش یافت.

اسطوره، یاد آور قداستی از بین رفته است که بواسطۀ بار معنایی قدوسی ای که به همراه خود دارد از داستان و افسانه متمایز است.

به یاد هنرمندان گمنامی که در طول اعصار با به تصویر کشیدن فرهنگ و تمدن نیاکان مان حافظان آن گشتند و به شکرانه ی نوزایی و حیات مجدد زمین گِرد هم آمدیم تا نقشی دیگر و روایتی نوینی از اسطورۀ گاو را در آستانۀ بهار، به تصویر بکشیم. امید که دستان خداوند، در این بهار سالی پُررونق، پربرکت و پر از شادی برای مردم این سرزمین رقم زند.

هدف از برگزاری "دعوت" بوجود آوردن فضای تعامل بصری بین هنرمندان شرکت کننده با رویکرد شخصی هنرمند است. این دیدار فرصتی است برای تبادل فکری بین هنرمندان و توجه مخاطبین و اهمیت هنر در زمان کنونی برای آن بخش از جامعه که عاقلانه به آشنایی بیشتر با تنوع درشیوه های متفاوت و مجسمه سازی دارند

آثار این نمایشگاه رویکردی آزاد از بیان هنرمند با شیوه های گوناگونی در اجرا و بیان دارد.

کیوریت و گردآوری هر دو بخش نمایشگاه توسط نیوشا نیوژپور و شادی داوری می باشد.

این نمایشگاه با استقبال کم نظیری در روز افتتاحیه و روزهای دیگر مواجه گردیده است.

نمایشگاه تا 10 اسفند همه روزه به غیر از چهارشنبه ها از ساعت 10 تا 19 و جمعه ها از ساعت 14 تا 19 باز می باشد. برای بازدید می توانید به خیابان ولیعصر بعد از پسیان پلاک 2880 مراجعه فرمائید.


logo-samandehi