ایده‌هایی برای تزئین فضای ورودی خانه در بهار

با شروع تغییرات دمایی هوا در بهار، ممکن است در فکر تغییر دکور خانه و هماهنگ کردنش با حال و هوای بهاری باشید. در قدم اول با تغییر دکوراسیون فضای ورودی خانه و ایجاد هماهنگی با بهار به استقبال فصل جدید بروید.

رنگ‌های پاستلی، تزئینات گلدار و جزئیات این چنینی پس از زمستانی سرد به فضای خانه نشاط می‌دهند. برای تزئین فضای ورودی گزینه‌های بسیاری دارید. در اینجا تعدادی از ایده‌ها‌ی مفید برای ایجاد فضای ورودی زیبای بهاری را برای شما ارائه می‌کنیم.

تغییر دکوراسیون فصلی با تغییر تزئینات فضای ورودی آغاز می‌شود، اما می‌توانید در کل خانه هم حال‌ و هوایی تازه ایجاد کنید. در ادامه با گالری آنلاین همراه باشید...

تزئین فضای ورودی برای فصل بهار

فضای ورودی جایی است که اغلب اولین تأثیر را بر میهمانان خانه‌ی شما می‌گذارد. این فضا نه تنها به عنوان فضایی خارجی جذابیت نمای بیرونی خانه را افزایش می‌دهد، بلکه به عنوان کفش‌کن فضای داخلی هم کاربرد داشته و محلی برای خوشامدگویی شما به میهمانانتان و ایجاد احساس راحتی در آن‌ها محسوب می‌شود. اگر تزئین خانه‌ی خود را با توجه به فصل تغییر می‌دهید، اکنون زمان مناسبی برای تغییر دکوراسیون ورودی و هماهنگی آن با گرمای بهاری است.

ابتدا باید همه‌ی تزئینات مربوط به زمستان را بردارید. در زمان تغییر دادن دکوراسیون خود در طول سال، این نکته را در ذهن داشته باشید.

در زمان تزئین ورودی برای بهار، موقعیتی مناسب برای نشاط بخشیدن به فضا هم دارید. Megan Wild، سردبیر وبلاگ Your Wild Home اینگونه می‌گوید: «در بهار، با کارهای ساده به ورودی رسیدگی کنید تا رنگ‌ و رویی نو بگیرد، کارهایی مثل تمیز کردن پنجره‌ها و در نتیجه ورود نور بیشتر به داخل، ساییدن کف‌پوش‌ها و عوض‌کردن لامپ‌ها».

خانه‌ تکانی بهاره باید قبل از شروع کار تغییر دکوراسیون انجام شود. انجام این کار قبل از صرف هزینه برای دکوراسیون جدید، به شاداب‌ سازی فضا کمک می‌کند.

ایده‌هایی برای تزئین ورودی جلویی خانه برای بهار

هنگام تزئین ورودی خود از فضای خارجی به سمت داخل کار کنید. با دکور در ورودی‌ تان شروع کنید. استفاده از حلقه‌ی گل می‌تواند در روشن کردن فضای ورودی بسیار مفید باشد. همچنین، اکنون زمانی بسیار عالی برای کاشت گل‌های ایوان جلویی است تا با شروع تغییرات آب‌و‌هوایی شکوفا شوند. انتخاب پادری جلوی خانه با نوشته‌ی خوشامدگویی، ضمیمه‌ای عالی برای دکور بهاری فضای ورودی خواهد بود. برای جلوه‌ داشتن پادری، آن را در مایه‌های رنگ پاستلی مثلاً بنفش روشن و یا صورتی روشن انتخاب کنید.

چگونگی تزئین میز کنسول فضای ورودی برای بهار

با ورود به فضای داخلی، نیاز به اختصاص توجه ویژه به مبلمان مورد استفاده در این قسمت خواهید داشت. ورودی‌ها و کفش‌کن‌ها معمولاً فضاهای کوچکی هستند، بنابراین بخش عمده‌ی مبلمان شما در این قسمت به میز و نیمکت محدود می‌شود. خبر خوب این که میزها عرصه‌ای عالی برای دکور بهاری فضای ورودی شما هستند. خانم Wild استفاده از گل‌های تازه را برای حفظ سادگی فضا توصیه می‌کند. او در این باره چنین گفته است: «پس از زمستانی بی‌روح، دیدن جلوه‌ای از رنگ دلپذیر خواهد بود. مینا، لاله و آفتابگردان گل‌های مورد علاقه‌ی من در بهار هستند».

دسته‌ای از گل‌های بهاری را درون گلدانی شیشه‌ای قرار دهید تا با جلب توجه به سمت گل‌ها، نمایی شاد و پررنگ داشته باشد. اگر گل‌های باغچه‌ی شما شروع به شکفتن کرده‌اند، ممکن است بخواهید با دستان خود از میان آن‌ها چند شاخه لاله و نرگس بچینید. با این کار موضوعی عالی برای صحبت با میهمانان در هنگام خوشامدگویی خواهید داشت.

تزئین بهاری دیوار فضای ورودی

فضاهای ورودی مکان‌های مناسبی برای دکورهای فصلی متنوع هستند. تهیه‌ی تعدادی قاب برای تغییر دادن سبک هنری دیوار در هر فصل، یکی از کارهای مورد علاقه‌‌ی من در خانه‌ام است. برای ایجاد تغییری ساده که خودتان انجامش دهید، از تعدادی تصویر بهاری قابل چاپ برای پوشاندن فضای ورودی در بهار استفاده کنید. شخصاً این نسخه‌های چاپی از TewentFive Things که ظاهری شبیه خانه‌های روستایی قدیمی دارند را بسیار دوست دارم.

استفاده از گل‌های خشک‌ شده‌ی فشرده‌ ایده‌ی دیگری برای تزئین بهاری دیوار است. برای اجرای این پروژه باید کار با گل‌های بهاری‌تان را از فصل قبل شروع کنید. با این شیوه‌ی زیبا می‌توانید شکوفه‌ هایتان را برای سال‌های آینده هم به نمایش بگذارید. خشک‌کردن گل‌ها با فشار قابلیت تبدیل به نوعی سرگرمی جالب برای شما و نمایش آن در منزلتان را دارد. این برنامه‌ی آموزشی از سایت Greetings Of Grace به شما نحوه‌ی قاب‌کردن زیبای گل‌های فشرده را نشان می‌دهد.

سازمان‌دهی فضای ورودی برای بهار

با تغییر فصل، لباس‌های رویی ما هم تغییر می‌کنند. با توجه به قابل ‌پیش‌بینی نبودن وضعیت جوی، به فضایی برای قرار دادن کت‌ها، چکمه‌ها، چترها و شاید حتی پالتوهای ضخیم نیاز خواهید داشت. برخورداری از فضایی مناسب برای نگهداری آن‌ها مشکل را حل می‌کند. در چنین موقعیتی، نیمکت مخصوص فضای ورودی نقشی کاربردی داشته و همچنین به عنوان نقطه‌ی کانونی تزئینات عمل می‌کند.

به گفته‌ی خانم Wild: «همچون آهنگ «رگبارهای بهاری گل‌های ماه می را به بار می‌آورند»[1]، داشتن نیمکت ورودی بالشتک‌دار که فضایی برای گذاشتن کفش‌های گِلی دارد، کاربردی و در عین حال جذاب است. پس از حل مشکل کفش‌های گلی، فرشی نو با رنگ‌های‌ روشن را در ورودی پهن کنید تا به فضایی سرزنده تبدیل شود».

اگر نیمکتتان قفسه ندارد، برای نگهداری این اقلام روی چند سبد کوچکتر سرمایه‌گذاری کنید. برای دسترسی آسان به چترها و موارد دیگر، در صورت وجود فضای کافی می‌توانید سبدها را زیر نیمکت بگذارید و یا آن‌ها را در نزدیکی درِ خانه قرار دهید.

به طور کلی، فضای ورودی شما بهترین مکان برای تزئینات فصلی است. امسال با استفاده از چند شاخه گل و رنگ‌های شاد بهاری فضا را سرزنده کنید. به این ترتیب شما و میهمانانتان به محض ورود به خانه‌ احساس شادابی خواهید کرد.

[1] کنایه از ایجاد اتفاقات خوشایند از درون رویدادهای سخت

نویسنده: Jaclyn Crawford

ترجمه: گالری آنلاین

logo-samandehi