نگاهی به آثار پنج هنرمند نقاش که در فضایی مشابه آثارشان را پیش برده اند

جورجیا اوکیف هنرمند نقاش امریکایی که با نقاشی گل هایش شناخته است، در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به آثار هنرمندان نقاشی که فضای کاری مشابهی با این هنرمند مطرح دارند.

Georgia O’Keeffe

Deer’s Skull with Pedernal,1936
Museum of Fine Arts, Boston

Georgia O’Keeffe

Inside Red Canna,1919
Heather James Fine Art


شماره یک: هنرمند پاراگوئه ای،Faith Wilding متولد 1943، ساکن Rhode Island

Faith Wilding

Spells,2020
Anat Ebgi

Faith Wilding

Tentacular Life,2020
Anat Ebgi

این هنرمند چند رشته ای آثار خود را با استفاده از رسانه های نقاشی، نساجی، نویسندگی، و هنر اجرا خلق میکند. وی نسبت به موضوع اثری رسانه ای را که بهتر میتواند مفهوم را به مخاطب انتقال دهد انتخاب میکند.

او در پاراگوئه متولد شد و در سال 1961 به ایالات متحده مهاجرت کرد و در انستیتوی هنر کالیفرنیا شرکت کرد و در سال 1973 با مدرک MFA در هنرهای تجسمی فارغ التحصیل شد.

سپس در خط مقدم هنر فمینیستی قرار گرفت و در جنبشی که در 1970 در لس آنجلس شکل گرفت، یکی از اعضای اصلی برنامه هنر فمینیستی و شرکت کننده در نمایشگاه "Womanhouse" در سال 1972 بود. Wilding به عنوان یک دوستدار طبیعت نیز قصد دارد مخاطب خود را تشویق به تامل در طبیعت نیز بکند.

اشکال در آبرنگ های او هم به فرم های زنانه و هم به جهان طبیعی بزرگتر اشاره دارد و به مفهوم پیر شدن بدن و انحطاط طبیعت در طول زندگی ، به ویژه در زادگاهش، پاراگوئه پرداخته است.

Faith Wilding

The Valley of a Leaf...(Carrington),2019
Anat Ebgi

در طول 50 سال گذشته آثار Wilding در موسساتی مانند MOCA لس آنجلس، Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia در مادرید ، مرکز هنرهای معاصر گلاسکو ، موزه هنرهای آمریکایی Whitney در نیویورک و موزه ملی زنان در واشنگتن دی سی، نمایش داده شده است. همچنین Wilding دریافت کننده جوایز معتبری مانند جایزه انجمن زنان برای یک عمر فعالیت هنری در سال 2014 و بورس تحصیلی گوگنهایم در سال 2009 بوده است و کمک های مالی متعددی از دولت دریافت کرده است.


شماره دو: هنرمند اهل سوئد Camilla Engström، متولد 1989، ساکن لس آنجلس

Camilla Engström

Spirit Garden,2020
Over the Influence

Camilla Engström

Internal Sunrise,2020
Over the Influence
Sold

نقاشی های پر جنب و جوش و شاد Camilla به زیبایی ایده آل و تغییرات آب و هوایی می پردازد. Engström پس از گذراندن دوران کودکی و جوانی در سوئد و چین به نیویورک نقل مکان کرد و در موسسه مُد شوع به تحصیل کرد. در نهایت، او تغییر مسیر داد، مدرسه را رها کرد و نقاشی را به عنوان راهی برای تأمل و پردازش وقایع شخصی آغاز کرد. Engström از طریق نقاشی خود، Husa ، شخصیتی صورتی ، بازیگوش و تنومند را توسعه داد.این کاراکتر جلوه ای از شخصیت دیگر هنرمند است. Husa اغلب در میانه کار Engström ، در یک جهان خیالی ظاهر می شود که به نوعی با انرژی مادری خود زمین را پرورش می دهد.

Camilla Engström

Sunrise Over Blue Lake,ca. 2020
Over the Influence

Camilla Engström

Sunset Over Waterfall,2020
Over the Influence


"بازگشت به خانه"، عنوان آخرین نمایشگاه انفرادی Engström در گالری Over the Influence در لس آنجلس است، مجموعه ای از نقاشی هایی که در دوران قرنطینه خلق شده اند در این رویداد به نمایش در آمده اند.

این هنرمند در طول دوران قرنطینه در طبیعت آرامش و تسکین یافته است. برخی از آثار "بازگشت به خانه" مناظر رنگارنگ و به ظاهر آرام طبیعت را به تصویر می کشند.


شماره سه: هنرمند اهل آرژانتین Lido Iacopetti، متولد 1936، ساکنLa Plata آرژانتین

Lido Iacopetti

IPA 916,1984
Aldo de Sousa Gallery

Lido Iacopetti

Evoc VG,1987
Aldo de Sousa Gallery

فرم در نقاشی های Lido Iacopetti در عین حال که آشنا هستند گویی به دنیای دیگری نیز تعلق دارند.

وی در سال 1958 در اوج دوران پسا کوبیسم و آوانگارد در آرژانتین در دانشگاه ملی La Plata’s Escuela Superior de Bellas Artes در رشته نقاشی تحصیل کرد.

نقاشی از طیف وسیعی از هنرمندان ، از واسیلی كاندینسكی

این هنرمند با تأثیر از طیف وسیعی از هنرمندان، از واسیلی کاندینسکی گرفته تا ژول سولار و رامون گومز کورنت، سبکی را ایجاد کرد که او را از سایر همسالانش متمایز می کرد. او در سال 1969 مانیفست خود را با عنوان "تخیل جدید" منتشر کرد، در آن اعلام کرد که هنر را به عنوان وسیله تحول و آزادی میداند. Iacopetti با علاقه به دموکراتیک کردن فضای هنری متعهد شد که کارهای خود را در مکان های جایگزین مانند مدارس ، بیمارستان ها ، رستوران های محلی و مغازه ها - به نمایش بگذارد تا آثار خود را در دسترس عموم قرار دهد.

با روحیه ای مشابه، در سال 2003، شروع به انتشار و فروش تقویم هایی با بازتولید نقاشی های خود کرد و درآمد حاصل از آن را به یک سازمان غیر انتفاعی محلی آرژانتین اهدا کرد.

Lido Iacopetti

Pict 18-539,1975
Aldo de Sousa Gallery
$3,000

Lido IacopettiI

PA 2316,2013
Aldo de Sousa Gallery
$14,000

در سال 2019، نمایش مروری بر آثار این هنرمند ساله ، در گالری های Aldo de Sousa و Barro در بوینس آیرس به نمایش درآمد.

کارهای این هنرمند در سرتاسر آرژانتین و خارج از کشور به نمایش گذاشته شده است و او چندین جایزه قابل توجه مانند Premio Único de Pintura از موزه هنرهای زیبا بوینس آیرس دریافت کرده و همچنین در سال 1965 جایزه اول Fundación Florencio Perez را دریافت کرده است.


شماره چهار: هنرمند اهل بوستون Matthew F Fisher، متولد 1976، ساکن بروکلین

Matthew F Fisher

The Nightjar,2018
Ochi Projects
Contact for price

این هنرمند صحنه هایی ایده آل از طبیعت را به تصویر می کشد که معلق به نظر می رسند، مانند موجی در اوج خود و درست لحظه قبل از شکستن. روند مراقبه ای که وی از طریق آن کار می کند، در آرامش نقاشی هایش منعکس می شود. Fisher آهسته و عمداً اکریلیک و جوهر را روی بوم لایه بندی می کند و اشیا را با ابعاد و حجمی ارائه می دهد که در پس زمینه های صاف مانند مجسمه به نظر می رسند.

وی با الهام از خاطرات دوران کودکی اش در مورد گذراندن اوقات در کنار آب و تأمل در وسعت اقیانوس، غالباً مناظر دریایی را نقاشی می کند که دارای نقوشی مانند مرغ دریایی، سخت پوستان و طلوع و غروب خورشید است. این نمادها در هر نقاشی برای ایجاد ترکیب و روایت های جدید در کنار هم قرار می گیرند.

Matthew F Fisher

Orange and Yellow,2019
Taymour Grahne Projects
$6,000

Matthew F Fisher

The Candle and the Flame,2018
SHRINE
$3,100

وی MFA را در سال 2000 از دانشگاه ویرجینیا دریافت کرد. "آتش بزرگ" عنوان نمایشگاه انفرادی از آثار وی است که تا 25 اکتبر 2020 در گالری Shrine نیویورک در معرض دید است.

او در نمایشگاه های بین المللی Ochi Projects در لس آنجلس و Taymour Grahne Projects در لندن شرکت کرده است.


شماره پنج: هنرمند اهل کالیفرنیا Anna Valdez، متولد 1985، ساکن اوکلند

Anna Valdez

Bones and Stones,2019
David B. Smith Gallery
$6,000

ایده آگاهی جمعی و سنت ها و نمادهای بصری یک جامعه دغدغه ی Anna Valdez است. او از سنین جوانی شروع به فعالیت در زمینه انسان شناسی کرد و اولین بار توانایی های هنری خود را در حین حفاری

آثار باستانی شناخت. او برای تهیه فهرست تحقیقات خود در کتاب کار طراحی کتاب را نیز خودش انجام داد. بعدها تصمیم گرفت که به طور تمام وقت هنر را دنبال کند و در سال 2013 مدرک MFA خود را از دانشگاه بوستون دریافت کرد.

او اکنون در مدیا های مختلفی از جمله نقاشی، سرامیک، چاپ، کلاژ و رسانه های دیجیتال کار می کند.

Anna Valdez

Venus Painting,2019
Winston Wächter Fine Art
Sold

Anna Valdez

Shell Collection,2018
Winston Wächter Fine Art
$5,000

این هنرمند به دلیل نقاشی هایش از طبیعت بی جان با صحنه پردازی دقیق شناخته شده است. وی رابطه بین اشیا و هویت را بررسی می کند. Objects of Affection عنوان آخرین نمایشگاه انفرادی وی است که شامل آثاری است که در دوران قرنطینه خلق شده است.

این نقاشی ها اشیا خانگی و مصنوعات زندگی روزمره را به تصویر می کشد که در مجموع به عنوان نوعی تصویربرداری توسط هنرمند در دوران قرنطینه عمل می کنند.این آثار گویای پناهگاهی است که فضاهای داخلی در این مدت برای بسیاری فراهم کرده است.


logo-samandehi