نگاهی به یک نمایشگاه در گالری فیلد استیشن

  • ۲۱ مرداد تا ۹ مهر ۱۳۹۶
  • ۱۲ آگوست تا ۱ اکتبر ۲۰۱۷

فیلد استیشن، یک چرخه سالانه از پروژه هایی است که کارهای هنرمندان را در دوره های مختلف زندگی آنها به نمایش می گذارد، البته با تمرکز خاص بر زمینه جدید، کار جدید و یا یک جهت جدید در مسیر کار یک هنرمند. این مجموعه بر اهمیت تحقیق و پژوهش با تأکید بر وجود فضا ی مناسب برای هنرمندان در راستای ایجاد ایده هایی که ممکن است در مراحل اولیه تصور یا بیان باشند، تاکید می کند. فیلد استیشن، هنر را به عنوان یک زبان پیچیده مورد استفاده قرار می دهد که شامل بسیاری از اشکال و طرحها در زمینه های مختلف مهندسی، فیزیک و کشاورزی تا ادبیات، تاریخ و فن آوری است.

  • مفهوم فیلد استیشن به طور خاص به اهمیت و نقش موزه به عنوان یک نرم افزار یا یک ساختار انعطاف پذیر می پردازد که به طور مداوم در خارج از دیوار خود (سخت افزار) گسترش می یابد، که در آن هنرمندان را تشویق به همکاری در رشته های مختلف دانشگاه ایالتی میشیگان می کند. نمایشگاه ها در این گالری هر دو ماه یک بار تغییر می کنند و به شش هنرمند اجازه می دهند در برنامه های هر ساله شرکت کنند. در پایان هر دوره، یک نشریه برای گزارش "یافته ها" از فیلد استیشن تهیه می شود.

  • دنیل بیرد (DANIEL G. BAIRD)

دنیل بیرد، در اولین نمایشگاه انفرادی خود در موزه ایلای وایدت بِرود (ام اس یو بِرود)، از ما دعوت می کند تا اسطوره های مختلفی را که فرهنگ ها و زندگی روزمره را از گذشته تا حال و حتی آینده شکل می دهند را مورد توجه قرار دهیم. دنیل بیرد، با اشاره به شیوه های باستان شناسی و نمایش استراتژی ها، آثاری را ارائه می دهد که حس شگفتی و بی تعلقی به زمان را ایجاد می کنند. پوسته لاک پشتی فسیل شده متعلق به سی میلیون سال پیش؛ دیوار غار که پس از قالب گیری با طراحی دیجیتال و تکنولوژی چاپ سه بعدی ساخته شده است: چه چیز مشترکی بین همه اینها وجود دارد؟ در گوشه کنار اینها داستان های قدیم و جدید شکل گرفته است و از طریق آنها، روایات جدید و قدیم ایجاد می شود و این اساطیر تلاش می کنند که جهان را آنطور که ما در آن زندگی می کنیم بسازند. با این حال آثار هنری بیرد، مجموعه ای از ایده ها و باورها نیز هست که به ما یادآوری می کنند که ما نمی دانیم و تلاش می کنیم که درک کنیم. معانی این آثار باید همیشه به دنبال استعاره های متداول، مورد سوء تفاهمات و نظارت قرار بگیرند و همیشه در آخر ما چه چیزی می دانیم؟ و چگونه می دانیم که چه چیزی رامی دانیم؟

Moment I 2016 Fossilized tortoise shell, aluminum, acrylic, and 3D-printed hardware Courtesy of the artist and PATRON, Chicago

  • لحظه

این کار ترکیبی از یک فسیل لاک پشت که تقریبا متعلق به سی میلیون سال پیش و ویترینی که ساخت خود هنرمند است، می باشد. در طول گذشت زمان ، پوسته فسیل متحمل خط و خطوطی در سطح خارجی شده که نشانگر گذر زمان می باشد. این هنرمند توضیح می دهد: "آنچه که من در این کار منحصر به فرد می بینم، کاملا وابسته به مفهوم اسطوره ای است که در لاک این خزنده به چشم می خورد، گویی جهان درون پوسته آنها قرار گرفته است. در لحظه مرگ این لاک پشت دنیا را درون خود جا داده است، و اکنون ما به آنها با نگرش خود و با حیرت نگاه می کنیم... این یک آرشیو خاموش بدون تکرار است.

Contour 2017 Aluminum, epoxy, 3D-printed hardware, plastic, rubber, cave dust, paint, and charcoal Courtesy of the artist and PATRON, Chicago

  • نقش برجسته

این اثر ترکیبی از قالب گیری یک به یک دیوار غار است که بر سه پایه هایی دست ساز با سایز خاص، که توسط هنرمند ساخته و سوار شده است ،می باشد. با دعوت موزه از دنیل بیرد برای شرکت در گالری فیلد استیشن، هنرمند این کار جدید را که تحقیقی برای توسعه هنر است و در چند سال گذشته روی این پروژه کار کرده است را آغاز کرد. بیرد، کار خود را در غار به عنوان محلی برای ابراز اولین بیانیه های هنری انسان آغاز کرد. این هنرمند با قرار دادن یک خط افقی در پشت کار که با ذغال چوب ایجاد شده است، کلیه آثار موجود در گالری را در فضا ه به هم متصل کرده است.

Untitled (-64.794607 -19.174286) 2017 Cast aluminum, aluminum, 3D printed hardware, and wire rope Courtesy of the artist and PATRON, Chicago

  • بدون عنوان

ظاهراً مختصات ذکر شده در عنوان این کار مکان خاصی را بر روی زمین مشخص می کند، اما این مکان یک مکان دور در وسط اقیانوس است که تنها با آب و آسمان محاصره می شود. هنرمند شگفت زده است: که تجربه این مکان (نا کجا آباد) شبیه چه حسی است و یا چگونه است؟ با توجه به شکل زنگ بادی (Wind Chime)، این مجسمه مطابق با هارمونی این مکان خاص، همانطور که توسط بیرد تصور می شود، تنظیم شده است. این اثر همچنین دارای قطعاتی متشکل از آلومینیوم ریخته گری شده تهیه شده از قالب دست هنرمند نیز می باشد که به عنوان ستون اصلی کار به کار رفته است.

تهیه و تنظیم: کتایون بهرامی

logo-samandehi