برنامۀ رزیدنسی اقامتگاه Sfakiotes


برنامۀ رزیدنسی اقامتگاه Sfakiotes واقع در یونانبرای اواخر سال 2017 تا اوایل 2019 مهمان می‌پذیرد

به گزارش گالری آنلاین، برنامه اقامت Sfakiotes برای هنرمندان، محققان در زمینۀ هنر، کیوریتورها و تولید کنندگان در سطح بین‌المللی، آغاز شده و از فنلاند مدیریت می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند هر زمان که مایل بودند درخواست خود را ارسال کنند.

مدت اقامت ترجیحا 1 تا 3 ماه است که البته با توجه به برنامۀ کاری، مدت زمان دو هفته نیز مورد قبول می‌باشد.

شرح برنامۀ رزیدنسی:

اقامتگاه Sfakiotes خانۀ ییلاقی دو طبقه واقع در کوه‌های Sfakiotes در جزیر Lefkas است که آن را با نام Lefkáda نیز می‌شناسند؛ جزایر Ionian واقع در یونان.

خانه محل اقامت 450 متر بالاتر از سطح دریا در روستای کوچک Asprogerakata با حدود 120 نفر جمعیت واقع شده است. این جزیره با یک پل زمین به کشور یونان متصل می‌شود و در طول سال می‌توان با استفاده از وسایل نقلیه‌ای مانند ماشین و یا اتوبوس بر روی آن تردد کرد.

ساختمان محل اقامت،خانه‌ای سنگی با معماری سنتی در کوه‌های یونان است، که سال ساخت آن به آغاز قرن بیستم باز می‌گردد و قبلا در سال‌های دهۀ 1970 توسط یک مرد محلی به عنوان یک انبار برای نگه‌داری از برخی اقلام و حیوانات ساخته شده بود و پس از آن به مدت 40 بدون سکنه ماند. در سال 2010 آن خانه و یک باغ کوچک به طور کامل بازسازی شدند، و این برنامه در آنجا در ژانویه 2011 به طور کامل به اجرا در آمد.

محل اقامت

خانه‌ای قدیمی و کاملا بازسازی شده به مساحت 90 متر مربع. شامل 2 طبقه، یک تراس که بر روی آن باغی به مساحت 0.5 هکتار وجود دارد و بالکن 5 متر مربعی به سمت شمال شرق. همچنین این خانه دارای یک سرویس بهداشتی مشترک و حمام در طبقه پایین و یک آشپزخانه مشترک در طبقۀ بالا می‌باشد.

اگر به اتفاق همکارانتان برای این رزیدنسی درخواست می‌دهید، توجه داشته باشید که دو طبقۀ این خانه با یک راه‌پلۀ سنگی که در فضای باز قرار گرفته به هم متصل می‌شوند و هر طبقه ورودی جداگانه دارد. همچنین، در طبقۀ پایین، یک باغ، یک اتاق خواب و یک حمام مشترک، و در طبقۀ بالا یک دفتر کار کوچک، یک مبل راحتی و یک آشپزخانه مجهز قرار گرفته است. شما می‌توانید که در خانه تنها و یا با یک خانواده اقامت کنید.

استودیو / فضای کاری:

اساسا کل فضای کف خانه را می‌توان برای کار استفاده کرد. همچنین، طبقه بالا نیز مجهز به یک میز کار است.

هزینه ها و پشتیبانی

فصل زمستان: نوامبر - مارس 450 یورو به ازای هر ماه

فصل تابستان: آوریل - اکتبر 750 یورو به ازای هر ماه

و یا

فصل زمستان: 250 یورو به ازای هر در هفته

فصل تابستان: 350 یورو به ازای هر هفته

شامل سپرده‌ای اصلی به ارزش 100 یورو.

هیچ اعطای بودجه‌ای به منظور کار و یا سفر در رابطه با این رزیدنسی وجود ندارد. این برنامۀ رزیدنسی در دریافت ویزا به متقاضیان کمکی نخواهد کرد. اما می‌تواند دعوت‌نامه‌ای رسمی برای درخواست مهمان انتخابی بنویسد.

انتظارات از هنرمند:

این رزیدنسی برای هنرمندان در زمینه‌های هنرهای عملی از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی، اَشکال جدید هنر، فیلم و تولیدات سمعی و بصری و همچنین محققان هنری، کیوریتورها و تولید کنندگان است. مأموریت این برنامه تشویق هنرمندان به خلق آثار در حوزه‌های میان‌رشته‌ای هنر و انجام کارهای عملی می‌باشد.

محققان در حوزۀ هنر و مدیریت هنر، محققانی که بر روی یک تحقیق مرتبط با هنر و یا کیوریتوری (تحصیل در مقاطع دکتری یا کارشناسی ارشد) یا محققانی که در اجرای یک طرح با هنرمندان همکاری دارند نیز مجاز به ارائۀ درخواست و شرکت در این دورۀ رزیدنسی هستند.

از همۀ هنرمندانِ مهمان انتظار می‌رود که در امور مربوط به تمیز کردن و مراقبت از اموال، باغ و گیاهان در طول اقامت خود شرکت کنند و به طور فعال با گروه نگهداری اقامت در تماس باشند.

اطلاعات لازم برای ارسال درخواست:

درخواست خود را به طور آنلاین با وارد کردن اطلاعاتتان در وب‌سایت ما ارسال کنید.

همچنین، لازم ایت که یک برنامۀ کاری برای سپری کردن دوره اقامت و رزومه کاری‌تان نیز به پیوست ارسال شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت مرکز مراجعه کنید.

logo-samandehi