فراخوان رزیدنسی چند رشته ای در GlogauAIR برلین

سازمان GlogauAIR یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال 2006 توسط هنرمند Chema Alvargonzález با هدف ایجاد یک نقطه ملاقات بین هنرمندان از کلیه رشته ها برای همکاری با یکدیگر، تأسیس شده و فعالیت خود را از نظر متریال، قالب و سبک گسترش می دهد.

به گزارش گالری آنلاین، این مرکز با محوریت اصول اکتشاف، خلق و نمایش، استفاده از یک فضای استودیویی در یک ساختمان تاریخی در برلین و پایگاهی در Kreuzberg را ارائه می دهد.

همچنین از هنرمندان دعوت شده است تا در فعالیتهای مختلف و پروژه های همکاری سازماندهی شده در GlogauAIR از جمله گفتگوی هنرمندان، مصاحبه ها، بازدید از استودیوها و برنامه های تبادل با سایر اقامتگاه ها و موسسات ، و همچنین یک نهار خوش‌آمدگویی برای آشنایی با انجمن GlogauAIR شرکت کنند.

استودیو های نمایش GlogauAIR به‌روی همه باز است و تماسی مستقیم با صحنه هنری و گفتگو با مردم را برای ساکنین فراهم می‌سازد.

در آماده سازی نمایشگاه پایان دوره، GlogauAIR یک کاتالوگ را با اطلاعات و عکس های هر هنرمند و همچنین اطلاع رسانی مطبوعات تهیه می کند.

در برخی از موارد در طول اقامت به هنرمندان کمک خواهد شد و مشاوره ارائه میشود.

این مرکز دسترسی به کلیه تجهیزات و ابزارهای موجود در محل اقامت را فراهم می کند.

هیئت داوران که از متخصصین جامعه هنری برلین تشکیل شده است ، هنرمندان پذیرفته شده را انتخاب می کند و این تصمیم تنها یک ماه پس از مهلت درخواست ، از طریق پست الکترونیکی به هنرمندان منتخب ابلاغ می شود. از هنرمندان انتظار می رود که یک پروژه خاص را ارائه دهند که می تواند یک تمرین مداوم را در هر رشته ادامه دهد یا تکمیل کند ، اما باید زمان بندی شود تا در محل سکونت خود انتخاب شود و در دوره اقامت خود (سه یا شش ماه) انجام شود.

هنرمندان از همه رشته ها امکان حضور در این رویداد را دارند. در زیر لیستی از تجهیزات و کمک هایی که در اختیار هنرمند قرار گرفته است مشاهده میکنید:

مولتی مدیا: 4 عدد پایه، تلویزیون CRT 6 عد، صفحه نمایش TFT 4 عدد، دستگاه پخش DVD 6 عدد، 2 پخش کننده media، میکسر صدا و بلندگو.

ابزار: چکش، پیچ گوشتی، انبردست، اره، آچار، مته دستی و عمودی و چرخ اره، سنباده، نقاشی دیواری سفید، غلطک و غیره.

نورپردازی: چراغهای سیل (هالوژن و هالید فلزی)، لامپهای فلورسنت، لامپهای لکه ای و Snoot.

استودیو/ محل کار

فضای GlogauAIR از یک ساختمان کامل تاریخی در برلین ساخته شده است که 13 استودیو در سه طبقه آن توزیع شده است. استودیوهای خصوصی دارای سقف بلند و نور طبیعی زیادی هستند. هر طبقه دارای آشپزخانه، دوش، سرویس بهداشتی و WIFI مشترک است. هزینه های اصلی (تعمیر و نگهداری، گاز، برق و اینترنت) در قیمت گنجانده شده است. آشپزخانه ها کاملاً مجهز هستند و استودیوها دارای یک تخت و مبل دو نفره با ملافه، میز، صندلی، میز نور/ لامپ، کمد و قفسه هستند. همچنین یک باغ/ حیاط خلوت بزرگ برای استفاده مشترک وجود دارد.

هزینه های ورودی:

2700 یورو هزینه یک فصل(سه ماه). 600 یورو در ماه برای اقامت در استودیوهای مخصوص کار و زندگی + 900 یورو هزینه برنامه ریزی و پشتیبانی فنی در طول سه ماه برای استودیوهای باز است.

انتظارات نسبت به هنرمند:

تولید، یکی از مؤلفه های اصلی اقامت در GlogauAIR است و از تمام ساکنان انتظار می رود که یک پروژه خاص را در زمان اقامت اماده و اجرا کنند. در پایان هر دوره 3 ماهه ، یک رویداد استودیوی آزاد برگزار می شود.

کلیه درخواست ها باید از طریق فرم درخواست در وب سایت مرکز بصورت آنلاین انجام شود. هنرمندان این فرصت را دارند تا بیانیه خود، توضیحات پروژه و حداکثر 10 تصویر را در اختیار مرکز قرار دهند.

مهلت ثبت نام: 9 مارس 2020 (19 اسفند 98)

شروع اقامت: 7 آوریل 2020 (19 فروردین 99)

پایان اقامت: 12 ژوئیه 2022 (21 تیر 1401)

برای اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi