نمایش آثار 17 چاپگر جوان در گالری لاله


نمایشگاه گروهی چاپگران جوان با آثاری از 17 هنرمند فعال در عرصه چاپ دستی روز جمعه 3 آذر1396 ساعت 16تا20 در نگارخانه لاله افتتاح می‌‏شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی گالری لاله، این نمایشگاه با حضور و همراهی الهه مقدمی و فرشته متقی برگزارخواهد شد و آثار هنرمندان به کوشش احمدرضا ثقفی گردآوری شده است.

امروزه تکنیک های چاپدستی، ابزار تحلیلی دقیقی را در اختیار هنرمند قرار می دهد که می توان از طریق آنمرزهای وسیعی از خلاقیت را به نمایش درآورد. فراتر اینکه تغییرات خلاقانه در حینانجام پروسه های متعدد چاپ دستی، امکان آفرینش آثار با کاراکترهای انحصاری را بههنرمند خواهد داد، تکثیر آثار در نسخه های متعدد و محدود نیز یکی از ویژگی هایمنحصر به فرد هنر چاپ دستی است. این قالب هنری به لحاظ تکنیکی و نحوه به کارگیریدر عرصه معاصر باز تعریف می شود و این پتانسیل را دارد که همچون مدیوم های جدیدرویکردی بینامتنی داشته باشد و از این لحاظ برخلاف آنچه که در تعریف سنتی بر آنتحمیل شده بسیار مدیوم قابل انعطافی است. کوشش هنرمندان و متخصصان چاپگر در ایران،کاربرد چاپ دستی در هنر معاصر و برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آزاد تخصصی دریک دهه ی اخیر بیش از پیش در بر اهمیت و توجه به این قالب هنری افزوده است. اماهمچنان حرکت کندی داشته است.

نگارخانه لاله چند سالاخیر ضمن توجه به اهمیت و ویژگی های چاپ دستی، سعی در ایجاد زمینه برای گسترش آن ومعرفی هنرمندان فعال در این حوزه داشته است. امید است نمایشگاه هایی از این دست افزایشیافته و بر پیشرفت چاپ دستی و ایجاد انگیزه و تشویق استعدادهای هنری جوان موثرواقع شود.

اسامی هنرمندان:

محبوبه اسفندیاری، احمدرضا ثقفی، هدیهجعفری، فرزانه رادمهر، ناهید رضی پور، فاطمه سالمی، شادی سعیدی، مهدیه عزیزی راد،الهام عظیمی، کژال فخری،سارا کاوه، ملاحت کبیرنیا،آدنا میرزاخانیان، سعیده میقانی،سپیده مینایی، سارا نیک پور، آنالی وکیلی.

نمایشگاه چاپگران جوانروز جمعه 3 آذر1396 ساعت 16تا20در نگارخانه لاله گشایش می یابد و علاقه مندان می توانند برای بازدیداز تاریخ 4 تا24 آذردر روزهای عادیازساعت 9تا 13 و 14 تا 19 و پنجشنبه از ساعت 9تا13به استثنای ایام تعطیلبه نگارخانه لالهمراجعه نمایند.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.تلفن:88960492

logo-samandehi