نمایشگاهی مجازی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه


به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، بهزاد شیشه‌گران، نقاش و طراح گرافیک که پیش از این و در پی وقوع زلزله در گیلان و بم نمایشگاه‌هایی را در حمایت از مصیبت دیدگان این حوادث تدارک دیده بود، به دنبال زلزله اخیر در کرمانشاه هم دست به خلق یک مجموعه نقاشی زده است. او در جستجوی شیوه‌ای جدیدتر برای ارائه بی واسطۀ این آثار تصمیم گرفته این مجموعه را در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان به اشتراک بگذارد. این هنرمند قصد دارد عواید حاصل از فروش این آثار را برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه صرف کند.

این نمایشگاه از ساعت 14 امروز شنبه، 18 آذر در سه شبکه "تلگرام"، "فیس بوک" و "اینستاگرام" افتتاح می‌شود و این هنرمند طی 15 روز برگزاری این نمایشگاه هر روز یک اثر جدید را در این مجموعه به نمایش خواهد گذاشت.

تکنیک بهزاد شیشه‌گران در این نقاشی‌ها کلاژ است و آن طور که خودش می‌گوید تمام کارها تحت تأثیر شرایط "تخریب شده" و "آوار گونه فضای زلزله" خلق شده‌اند. 15 اثر به صورت مستطیل و مربع با قاب، شیشه و پاسپارتو ارائه می‌شود. آثار مستطیل در ابعاد 30 در 50 سانتی متر چاپ و در قاب 50 در 70 سانتی متر عرضه می‌شود. کارهای مربع هم در ابعاد 40 در 40 سانتی متر چاپ و با قاب 60 در 60 ارائه می‌شود. از هر کار، سه نسخه تکثیر می‌شود اما اصل آن‌ها هم در ابعاد 100 در 70 سانتی متر و 100 در 100 سانتی متر به شکل اکرلیک روی بوم برای افراد علاقه مند اجرا خواهد شد.

شیشه‌گران همچنین خبر داد اگر افرادی علاقه مند به خرید دیگر نقاشی‌های او باشند، مجموعه‌های دیگرش را نیز برای کمک به زلزله زدگان به فروش می‌رساند. دیگر مجموعه‌های شیشه‌گران از 100 هزار تومان تا 60 – 70 میلیون تومان قیمت دارند. همچنین قیمت آثار چاپی ارائه شده در این نمایشگاه، یک میلیون تومان و قیمت اصل آن‌ها حداقل 10 تا 12 میلیون تومان است.

علاقه‌مندان برای خرید آثار می‌توانند با واریز نیمی از قیمت اثر، آن را پیش خرید و بعد از 2-3 روز که اثر به آن‌ها تحویل داده شد، باقی هزینه را پرداخت کنند. ضمن اینکه عواید حاصل از این کار، صرف خرید کانکس برای زلزله زدگان خواهد شد. به گفته شیشه‌گران براساس اخبار و اطلاعاتی که از مناطق مردم زلزله زده منتشر شده، یکی از نیازهای اصلی مردم کرمانشاه، کانکس‌هایی در ابعاد حداقل 16 متر است که بتواند جوابگوی خانواده‌های زلزله زده در فصل زمستان باشد.

logo-samandehi