آثار موزه‌ای صنایع دستی در حال تخریب هستند


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از تخریب آثار موزه صنایع دستی که پیش از این در کاخ سعدآباد فعال بوده است، خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، بهمن نامور مطلق بیان کرد: قرار است در خانه‌های تاریخی گالری‌های صنایع دستی راه‌اندازی شود. از معاونت میراث فرهنگی و مدیر کاخ سعدآباد نیز درخواست کردیم کمک کنند تا موزه صنایع دستی را احیا کنیم زیرا آثار این موزه که پیش از این در کاخ سعدآباد دایر بوده است، در حال تخریب است.

او همچنین درباره خانه‌های صنایع دستی که بسیاری از آنها بسته شدند، اظهار کرد: ما معتقدیم فضاها در مدیریت موثر هستند. بر اساس این نظر به سراغ خانه‌های صنایع دستی رفتیم اما خیلی زود با موانع حقوقی مواجه شدیم زیرا ما از لحاظ قانونی اجازه این کار را نداشتیم به همین دلیل چند خانه صنایع دستی هم که در استان‌ها راه اندازی کرده بودیم، تعطیل شدند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور که در نشست خبری گزارش ۱۰۰ روزه دولت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که صبح امروز ۱۹ آذرماه برگزار شد، صحبت می‌کرد، گفت: با عملی شدن طرح حمایت از استادکاران صنایع دستی در مجلس موانع قانونی درباره استفاده صنایع دستی از خانه‌های تاریخی برداشته می‌شود. حتی در این زمینه با معاونت گردشگری هم صحبت‌هایی انجام شد زیرا این امر می‌تواند کمک خوبی به رونق گردشگری نیز کند.

نامور مطلق درباره اطلس صنایع دستی نیز توضیح داد: کار این اطلس مربوط به پژوهشگاه هنرهای سنتی می‌شود. ما در حال تهیه اطلس مجازی در حوزه آسیا هستیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اشتغال در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: اشتغال در این حوزه نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است، این اشتغالزایی از اعتبارات مربوط به بخش خودمان صورت گرفته است.

logo-samandehi