افتتاح "بزرگ‌ترین قاب عکس جهان" در دوبی

یکی از عجیب‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان که "بزرگ‌ترین قاب عکس جهان" نام گرفته به مرحله بهره‌برداری رسید. این برج که ۴۹۲ پا ارتفاع دارد، چشم اندازی افقی از دوبی را به نمایش می‌گذارد که ناظر بر بعضی ساختمان‌های نمادین این شهر همچون " برج خلیفه" و شهر قدیمی "دیرا" در این منطقه است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، ایده‌ آسمان‌خراش "منظره" یا "قاب دوبی" که تا اندازه زیادی محل اختلاف‌نظر هم بود و از سوی منتقدان احمقانه‌ترین طراحی برای یک آسمان‌خراش خوانده شده، اساساً به شکل یک قاب تصویر در ابعاد غول‌پیکر است.

انتظار می‌رود این پروژه منحصر بفرد سالیانه نزدیک به ۲ میلیون گردشگر را به این شهر بکشاند. این در حالی است که ساخت و ساز "قاب دوبی" به دلیل طرح یک دعوی تحت تأثیر قرار گرفته بود. این دعوی از سوی "فرناندو دانیس" مطرح شده بود که ادعای مالکیت معنوی ایده ساخت چنین بنایی را دارد و شهرداری دوبی را به نقض این مالکیت معنوی متهم کرده بود.

پیشینه این اختلاف نظر به سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد؛ هنگامی که طرح "فرناندو دانیس" در رقابت بین‌المللی برای طراحی برجی در دوبی برنده شناخته شد اما این طراح و شهرداری دوبی در نهایت برای عقد قرارداد ساخت به توافق نرسیدند.

عملیات ساخت این بنا از سال ۲۰۱۴ آغاز شد.

ویدیوی مراسم افتتاحیه



logo-samandehi