رای مثبت به تغییر اساسنامه انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز


مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، مجمع عمومی فوق العاده انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران روز گذشته ۲۴ دی ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این مجمع با حضور اکثریت اعضا و برای اولین بار در تاریخ انجمن تشکیل و به اساسنامه و سند چشم انداز رای مثبت داد.

نگار نادری پور رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در این زمینه گفت: انجمن در آستانه ٢٠ سالگی است و تغییرات و اصلاحات اساسنامه حداقل در دهه اخیر دغدغه همه هیات مدیره ها بوده و لزوم به‌روزرسانی اساسنامه سال ها است که احساس می شود اما به دلایل متعددی از جمله نیاز به تدوین اساسنامه و مشارکت اعضا و همچنین مشکلات برگزاری مجمع فوق العاده، این مهم به تعویق افتاده بود.

وی افزود: یکی از مهمترین مسایلی که از ابتدای پذیرش مسئولیت انجمن در پی آن بودیم اصلاحات اساسنامه بود که پس از تشکیل کارگروه اساسنامه از اواخر سال گذشته و برگزاری جلسات متعدد با هیات موسس انجمن، هیات مدیره ها و مسئولین دوره های گذشته، اساتید مجسمه سازی و حقوقدانان برگزار شد و نسخه حاضر پس از بارها اصلاح و گنجاندن نظرات اعضا تدوین شد.

به گفته نادری پور، انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران بزرگترین تشکل مجسمه سازان ایران است که این نهاد تخصصی پتانسیل و توان سیاستگذاری های کلان در حوزه هنر و مجسمه سازی کشور را داراست و تغییرات اساسنامه در جهت گسترش حیطه تصمیم گیری انجمن اعمال شده است.

نادری پور متذکر شد: به بالاترین رکن انجمن یعنی مجامع عمومی اختیارات بیشتری داده شده و با به وجود آمدن اعضا به وابسته و پیوسته، پروسه به حد نصاب رسیدن و تشکیل مجامع آسان تر خواهد بود. هدف این است که مجامع نقش خود را در تصمیم گیری و سیاستگذار ی های انجمن ایفا کند.

وی یادآور شد: با تصویب اساسنامه جدید از این پس بازرس علاوه بر نظارت بر عملکرد مالی، فعالیت های هیات مدیره را در چارچوب اساسنامه نیز رصد خواهد کرد. تصویب سند چشم انداز گام بزرگ و موثر دیگری است اما یکی از نگرانی ها و مشکلات انجمن ها تغییر سیاست های هیات مدیره در هر دوره است چون چشم انداز اهداف استراتژیک و عملیاتی مانند نقشه راه، به همگرایی بیشتر در سیاستگذاری هیات مدیره ها منجر خواهد شد.

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در پایان ضمن قدردانی از اعتماد و مشارکت بالای اعضا، ابراز امیدواری کرد که تداوم این همدلی و همبستگی میان اعضا به انجمنی بالنده و پویاتر بینجامد.

logo-samandehi