با اپلیکیشن جدید گوگل؛

نقاشی مشابه چهره خود را پیدا کنید


شرکت گوگل، با اپلیکیشن جدید خود، به کاربرانش این امکان را می‌دهد که اثر هنری مشابه چهره شان را پیدا کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، اپلیکیشن "هنر و فرهنگ گوگل"(Google Arts & Culture)ناگهان به یک اپلیکیشن محبوب تبدیل شده چرا که قابلیت جدیدی دارد که چهره افراد را با نقاشی مشابه آنها در گالری‌های هنری سراسر دنیا که در پایگاه داده اش وجود دارد، تطبیق می‌دهد.

این ویژگی که با تشخیص چهره انجام می‌گیرد، همان فناوری به کار رفته در قابلیت‌های امنیتی مانند "سیستم تشخیص چهره"(FaceID)اپل ، "فیس آنلاک" شرکت وان پلاسOnePlus’ Face Unlock )) وWindows Hello شرکت مایگروسافت است.

افزایش محبوبیت اپلیکیشن هنر و فرهنگ گوگل

این اپلیکیشن که بیش از دو سال قدمت دارد، چندین ویژگی‌ مانند جستجوهای بصری برای آثار هنری معروف و تورهای موزه مجازی را پیشنهاد می‌دهد.

این اپلیکیشن رایگان به رغم سن کمش، به خاطر ویژگی جدیدی که در اواسط دسامبر رونمایی شد، به صدر محبوبیت در فروشگاههای پلی استور گوگل و اپ استور اپل رسیده است.

این ویژگی جدید، به کاربران این امکان را می‌دهد که از خود سلفی بگیرند تا فناوری جستجوی بصری گوگل آن را تحلیل کند. سپس این اپلیکیشن، برای شناسایی اثر هنری که بیشترین شباهت را به عکس سلفی کاربر دارد، پایگاه داده‌اش را جستجو می‌کند.

این اپلیکیشن، درصد شباهت میان سلفی و اثر هنری را با نتایجی که میان کاربران مختلف متفاوت است، نشان می‌دهد.

اکنون، شبکه‌های اجتماعی پر شده از نقاشی‌هایی که کاربران، معادل چهره خود از اپلیکیشن "هنر و فرهنگ" گوگل دریافت کرده اند.

با وجود اینکه برخی نتایج مانند تصویر نقاشی معادل چهره "کمیل نانجیانی"(Kumail Nanjiani)کمدین با 59 درصد میزان تطابق چشمگیر بودند اما برخی از آنها نیز با 100 درصد تطابق ادعا شده توسط اپلیکیشن، مضحک و خنده‌دار هستند.

این اپلیکیشن، در آمریکا به جز ایالت‌های ایلی‌نوی و تگزاس در دسترس است. هنوز اطلاعاتی درباره زمان معرفی این اپلیکیشن در این دو ایالت و بقیه دنیا منتشر نشده است.

نحوه کار اپلیکشن

کاربران پس از دانلود این اپلیکیشن می‌توانند به بخشی با این عنوان بروند: "آیا تصویر شما در موزه است؟" با زدن دکمه "شروع کن" این اپلیکیشن دوربین را راه‌اندازی می‌کند تا امکان گرفتن سلفی را برای کاربران فراهم کند.

.

کاربران می‌توانند سلفی‌های زیادی در زوایای دلخواه بگیرند که ممکن است هر بار، منجر به ارائه معادل‌های متفاوتی شود.

گوگل برای فعال کردن ویژگی جدید، از تشخیص چهره استفاده می‌کند که برای تشخیص افراد از یکدیگر، ویژگی‌های فیزیکی چهره را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این فناوری، چهره‌هایی که در تصویر وجود دارند را تشخیص می‌دهد و پس از شناسایی ویژگی‌های منحصربه‌فرد تصویر، آنها را با اطلاعات موجود در یک پایگاه داده مقایسه می‌کند.

این پایگاه داده، برای ویژگی جدید اپلیکیشن هنر و فرهنگ گوگل، بیش از 70 هزار اثر هنری موجود در یک میلیون و دویست موزه و گالری واقع در 70 کشور را در بر دارد

logo-samandehi