اولین اکسپو نقاشی در گالری پردیس ملت افتتاح شد


نمایشگاه آثار منتخب اولین اکسپو نقاشی ساعت 4 عصر روز جمعه، 27 بهمن ماه با حضور خانم ملانظری،رییس دانشگاه الزهرا، آقای رحمانی، معاون مالی اداری دانشگاه، خانم کاتب، رییس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا، آقای معمارزاده،استاد پیشکسوت دانشگاه الزهرا، خانم عیشی و یکی از اعضای هیات داوران و جمع کثیری از هنرمندان و علاقمندان حوزه نقاشی افتتاح گردید.
به گزارش گالری آنلاین، خانم ملانظری، در ساعات اولیه برگزاری، ضمن ابراز خوشحالی از اینکه این نمایشگاه به همت هنرمندان و با محوریت هنرمندان دانشگاه الزهرا شکل گرفته، گفت: بسیار فرصت خوبی برای عرضه هنر دانشجویان و هنرمندان است و امید است که دوستان علاوه بر تماشا کردن و لذت بردن از کارها، با خریدها و حمایت هایشان فضایی را ایجاد کنند تا هنرمندان با اشتیاق بیشتری بتوانند آثارشان را در چنین رویدادهایی عرضه کنند.
به گزارش گالری آنلاین، در ادامه مراسم افتتاحیه، خانم کاتب ضمن تشکر از رییس و معاون دانشگاه الزهرا و هیات داوران، گفت : مخاطب هنر، همه انسانها در همه اعصار بوده، هستند و خواهند بود. در این نمایشگاه هنرمندان از جاهای مختلف کشور اثر خود را عرضه کرده اند. در برخی کارها دیده می شود که شرایط محیطی تا چه حد تاثیرگذار بوده است.
زهرا عیشی، دبیر اجرایی اولین اکسپو نقاشی در رابطه با میزان آثار دریافتی توسط دبیرخانه گفت: با توجه به اینکه ما تبلیغات گسترده ای کردیم و فراخوان را در خبرگزاری های مختلف، سایت گالری آنلاین و جاهای دیگر منتشر نمودیم، خوشبختانه استقبال بسیار خوبی هم داشتیم. وی تاکید کرد: بالغ بر هزار نفر در مرحله اول ثبت نام، شرکت کردند و حدود 3500 اثر دریافت شد. که به نظرم با توجه به دانشجویی بودن این رویداد، استقبال فوق العاده بوده است. مضاف بر اینکه شرکت کنندگان از کل ایران و از دانشگاه های مختلف بوده اند.
عیشی در پاسخ به این سوال که" چه تعداد آثار به نمایشگاه راه پیدا کردند؟" گفت: چون حجم کارها خیلی زیاد بود و کیفیت آثار هم بالا بود، انتخاب از میان آنها با سختی همراه می شد. ما دو مرحله داوری داشتیم، حتی آخرین روز ثبت نام 600 ایمیل به دبیرخانه ارسال شده بود، از بین کل آثار 270 اثر انتخاب شدند که مربوط به 210 هنرمند بودند؛ یعنی از برخی هنرمندان بیش از یک اثر انتخاب شد. عیشی تاکید کرد که آثار در طول پروسه داوری هیچکدام نام نداشته و تمامی کارها با کد تعیین شده، مورد بررسی هیات داوران قرار گرفتند.
این مسوول نمایشگاه در رابطه با ابعاد و تکنیک آثار گفت: تکنیک و موضوع آزاد بود. ابعاد ما کوچکتر از 50 و بزرگتر از 2 متر نبودند ولی چند کار کوچکتر هم بودند که بدلیل کیفیت بالا نتوانستیم حذف کنیم؛ بنابراین آنها را به عنوان لت انتخاب نمودیم تا در کنارهم به عنوان یک اثر نمایش داده شوند.
عیشی استقبال از نمایشگاه را فوق العاده خواند و گفت: به عنوان اولین اکسپو کار نواقصی هم داشت، ما پذیرای نقدها هستیم، امیدواریم دوستان راضی بوده باشند. وی در ادامه اشاره کرد: یکی از اهداف بلندمدت ما این است که این اکسپوها هر ساله برگزار شوند.
دبیر اجرایی اکسپو نقاشی با اشاره به اینکه در روز اول بیش از ده اثر به فروش رفته و امیدوار است تمامی آثار در طول نمایشگاه فروخته شوند، افزود: دوستان نباید این را با نمایشگاه معمولی اشتباه بگیرند، اکسپو نمایش آثار برای فروش است. قابل توجه است که اکثر کارهای به نمایش درآمده، کارهایی نبودند که برای اولین بار عرضه شده باشند بلکه قبلا چندین بار در جاهای مختلف در معرض دید قرار گرفته بودند و این یکی از عدم محدودیت های اکسپو بود.
عیشی در ادامه گفت: تلاش ما برای فروش آثار هست و امید است با خرید بیشتر کارها، هنرمندان تشویق شوند.
وی در رابطه با قیمت گذاری، بیان کرد: هنرمندان پیشنهاد خود را می دادند، کارشناس اقتصاد هنر ما با توجه به اینکه این یک اکسپو دانشجویی است و قیمت باید طوری باشد تا کارها راحت فروش رود، قیمت را تعیین میکرد. البته این به معنی ارزش پایین اثر هنری نیست، زیرا همین اثر شاید در نمایشگاه هنری انفرادی با قیمت بسیار بیشتر به فروش گذاشته شود. هدف اکسپو معرفی و شناساندن هنرمند است پس چه بهتر که کار فروخته شود و هنرمند تشویق شود.
به گفته دبیر اجرایی، هیات داوران این اکسپو نقاشی را آقای معمارزاده، استاد پیشکسوت دانشگاه الزهرا،آقای عرب زاده، از اساتید دانشگاه هنر، خانم اصولی از هنرمندان پیشکسوت،آقای فرد دهکردی مدیر اکسپو و آقای ملک مدیر مجموعه گالری تشکیل می دادند. بنابراین در انتخاب آثار جنبه های مختلفی مد نظر قرار گرفته شده بود.
این نمایشگاه تا تاریخ یازده اسفند در گالری پردیس ملت همه روزه از ساعت 11 صبح الی 8 شب برپا است.
علاقمندان می توانند برای بازدید به آدرس خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، روبروی کردستان مراجعه کنند.





logo-samandehi