زوج هنری پروژه خلاقیت هنری رولکس 2018 معرفی شد


پروژه خلاقیت هنری رولکس زوج هنری برگزیده سال 2018 این برنامه را معرفی کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، "رولکس" برند نامدار سوئیسی زوج هنری برگزیده برنامه حمایتی سالانه خود را معرفی کرد.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان این رویداد " دیوید آجایه" معمار سرشناس بریتانیایی به عنوان مربی سال این پروژه انتخاب شده و "مریام کامارا" معمار نیجریه‌ای نیز شریک او در این رویداد خواهد بود.

" دیوید آجایه" طراح بریتانیایی آفریقایی‌تبار، از جمله معماران سرشناس حال حاضر جهان است که پروژه‌های بزرگی را در سراسر جهان در کارنامه دارد. طراحی موزه ملی تاریخ و فرهنگ آفریقایی آمریکایی اسمیتسونیان در واشنگتن یکی از بزرگ‌ترین پروزه های اخیر او است.

"مریام کامارا" معمار 38 ساله نیجریه ای بنیانگذار و مدیر کل موسسه ای در این کشور است که طراحی فضاهای اجتماعی در نیجریه و تمام آفریقا را دنبال می‌کند.

برنامه خلاقیت هنری رولکس رویدادی سالانه است که به هنرمندان فرصت می‌دهد تا ایده‌های مبتکرانه خود در راستای تقویت فرهنگ جهانی را با حمایت مالی این برنامه دنبال کنند و به سرانجام برسانند.

امسال به دلیل گستردگی ایده‌های هنرمندان در مدت زمان دو سال دنبال خواهد شد. "ربکا ایروین"، رئیس این پروژه، معتقد است؛ برنامه جدید که دو سال زمان خواهد برد آن‌ها را قادر می‌سازد تا به همکاری در زمینه‌هایی که نیاز به دوره‌های طولانی تر برای توسعه دارند، شکل مناسب تری بدهند.

بر این اساس بودجه این برنامه حمایتی افزایش قابل توجهی یافته است و طی آن هنرمندان منتخب این رویداد 100 هزار فرانک سوئیس برای پیاده‌سازی ایده‌هایشان در اختیار خواهند داشت. علاوه بر این 30 هزار فرانک سوئیس نیز برای حمایت از کارآفرینی پارتنر ها بعد از اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است.

این برنامه حمایتی که از سال 2002 به فعالیت مشغول است محدود به عرصه معماری نیست و سالانه از ایده‌های دیگر هنرمندان در رشته‌های رقص، فیلم، ادبیات، موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی و معماری همزمان حمایت می‌کند.

سال گذشته میلادی " دیوید چیپرفیلد" و "سیمون کرتز" زوج معمار در این برنامه حمایتی بودند. "آلوارو سیزا" و "ساحل الحیاری"، "کازویو سجیما" و "یانگ ژائو" همچنین "پیتر زومتور" و "گلوریا کابرال" از دیگر زوج‌هایی بودند که در برنامه حمایتی سال‌های گذشته رولکس فعالیت داشته‌اند.

logo-samandehi