اتصال موزه ملی ایران به شبکه مها


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه با حضور سردار رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور و دکتر جبرئیل نوکنده، مدیر موزه ملی ایران، این موزه به شبکه هشدار الکترونیک "مها" متصل شد.
طرح "مها" یا مرکز هشدار الکترونیکی از جمله طرح‌های پلیس پیش‌گیری ناجا است که از سال گذشته به صورت آزمایشی در کشور آغاز شده است. با توجه به اهمیت بالای امنیت موزه ملی ایران، بعنوان موزه مادر کشور، فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور اتصال این موزه به شبکه مها را در اولویت های کاری خود قرار داد و خوشبختانه پس اجرای مراحل فنی آن، موزه ملی ایران با حضور فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی برای نخستین بار به این شبکه متصل شد.
لازم به ذکر است که در طول تمام ساعات شبانه روز و در صورت بروز خطر زنگ هشدار این سیستم در مراکز پلیس به صدا درآمده و نیروی انتظامی سریعا خود را به محل موزه می‌رساند.
سردار رحمت الهی پس از افتتاح این شبکه، از محل نمایشگاه "موزه لوور در تهران" و شرایط امنیتی آن بازدید و در جریان پیشرفت مراحل آماده‌سازی نمایشگاه قرار گرفت. ایشان در خصوص پوشش امنیتی نمایشگاه و اهمیت آن نکاتی را مطرح کرد، که شامل مراحل آماده سازی نمایشگاه و همچنین برگزاری خود نمایشگاه است.

logo-samandehi