آغاز هفته فرهنگی ایران کویت با برپایی نمایشگاه آثار نقاشان کویتی


رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به آغاز هفته فرهنگی ایران و کویت گفت: نمایشگاهی از آثار نقاشان کویتی از عصر شنبه به مدت سه روز در اهواز برپا است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی روز شنبه با اشاره به اینکه هفته فرهنگی ایران و کویت از امروز در اهواز آغاز شده افزود: در نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان کویتی آثاری از هنرمندان این کشور شامل اسعد احمد بوناشی، مریم خالد الملا، حسن الفرحان، حمزه عبدالصمد، عبدالکریم العنزی، حامد السیار سعد، یوسف القلاف، ابراهیم عطیه و منال الهید به نمایش درآمده است.
وی افزود: این نمایشگاه عکس، یکی از برنامه های هفته فرهنگی ایران و کویت محسوب می شود که در انجمن سینمای جوان اهواز برپا است.
رییس حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: حوزه هنری خوزستان در راستای عمق بخشی به ارتباطات بین 2 ملت دوست و برادر ایران و کویت اقدام به برگزاری هفته فرهنگی با حضور هنرمندان کشور کویت کرده است.
وی توضیح داد: امیدوارم برگزاری این برنامه ها بتواند به ارتباط هر چه بیشتر 2 ملت و 2 جامعه ای که اشتراک نظرهای زیادی هم در حوزه مذهب و هم در حوزه جغرافیا دارند، منجر شود و از آنجا که برادران عرب ما، یکی از اقوام بسیار پرافتخار خوزستان و ایران عزیز را تشکیل می دهند، این ارتباطات زبانی و گفتمان ها میان مردم با هنرمندان کویتی، ارتباط خوب و تاثیر گذاری خواهد داشت.
حجت الاسلام طباطبایی برگزاری ورک شاپ ها و برنامه های آموزشی و گفتمانی در دانشگاه های اهواز، برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان، بازدید از نقاط مهم و دیدنی اهواز در حوزه معماری، مذهبی و فرهنگی و ... را از جمله برنامه های این هفته فرهنگی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سه روز دیگر هفته فرهنگی ایران و کویت، پس اهواز در شیراز دنبال خواهد شد و با همکاری حوزه هنری استان فارس برنامه هایی برای میهمانان کویتی برگزار می شود.
رییس حوزه هنری خوزستان ادامه داد: بناست در جشنواره هایی که حوزه هنری می خواهد در آینده برگزار کند بخش بین المللی را اضافه کنیم و این برنامه را طلیعه این حرکت ها در نظر گرفتیم و با تعاملات و تفاهمات خوبی که در سطح منطقه ای چهار استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس صورت گرفته، کارهای مشترکی انجام دهیم که سفر ما به شیراز یکی از آنهاست.
هنرمندان کویتی شامگاه پنجشنبه به منظور برگزاری هفته فرهنگی ایران و کویت وارد اهواز شده اند و روز جمعه علاوه بر دیدار با آیت ا... سید علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، از نقاط مختلف اهواز دیدن کردند.
آنها پس از برگزاری نمایشگاه نقاشی در اهواز قرار است به شهرستان های شوش و شوشتر سفر کنند.

logo-samandehi