کتاب زندگی نامه ایران درودی به چاپ بیستم رسید


کتاب «فاصله دو نقطه » که دربرگیرنده زندگی نامه ایران درودی نقاش ایرانی است به چاپ بیستم رسید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، این کتاب 288 صفحه ای که در قطع وزیری، جلد شومیز و با شمارگان 650 نسخه توسط نشر نی منتشر شده در فاصله دو نقطه اتوبیوگرافی ایران درّودی، نقاش ایرانی است.
قیمت این کتاب که چاپ اول آن سال 81 بوده 220 هزار ریال است.
درودی در این کتاب ماجرای زندگی خود را از هنگام تولد شروع کرده و نکته به نکته تمام آنچه شخصیت وی را ساخته به زبانی ساده بازگو می کند، لابه لای صفحات کتاب به مناسبت موضوع تصاویری از تابلوهای نقاش به چاپ رسیده است.
براده های نور، دانشجوی کند و خجول، سالهای شور و سرکشی، پرواز پرویزم و بخت نیک، طالع سعد از جمله مطالب تشکیل دهنده این کتاب است.
پشت جلد این کتاب و در معرفی آن آمده است: تا این مرحله از زندگی دانسته‌ام که می‌باید کوله‌بار غم‌ها و دلتنگی‌ها را بر زمین گذارد و به استقبال آینده رفت حتی اگر این آینده یک روز یا یک ساعت یا فقط یک لحظه باشد. مطمئن هستم بهترین لحظه، لحظه‌ بعدی زندگی‌ام خواهد بود. شاید لحظه‌ بعدی نوید خلق اثری باشد که هنوز نیافریده‌ام ولی در لحظه‌ بعدی، اثری به ابعاد آرزوهایم، اثری به شفافیت تمام آینه‌ها، خلق خواهم کرد و سپس این اثر را در بالاترین نقطه‌ آسمان برخواهم افراشت تا تصویر تمامی این جهان در آن انعکاس یابد.
درودی در مقدمه‌ای بر این کتاب که در سال 1373 نوشته شده آورده است: در طول سالهای عمر درس های زندگی را به سختی و سپس تجربه آموختم که هیچ مفهومی مطلق نیست. امروز که این خاطرات را مرور می کنم تا آن را به پایان برسانم به این نتیجه می رسم که این همان مشق های تصحیح نشده یا غلط های دیکته ای هستند که هرگز صحیح نوشتن آنها را یاد نگرفتم با این تفاوت که دیگر از ترس تمسخر دیگران پنهانشان نمی کنم.

logo-samandehi