چهارمین نمایشگاه هنری آرت آنکارا در پایتخت ترکیه برپا شد


چهارمین نمایشگاه بین المللی هنری 'آرت آنکارا' با حضور هنرمندان و عرضه آثار جوانان ایرانی روز پنجشنبه در پایتخت کشور ترکیه گشایش یافت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، این نمایشگاه که در فضایی به مساحت 10 هزار مترمربع و در محل ساکن نمایشگاه های کنگرسیوم آنکارا برپا شده، علاوه بر گالری های محلی، بیش از 2 هزار اثر از 26 کشور جهان شامل خلاقیت های 550 هنرمند عرضه شده است.
این نمایشگاه پذیرای حضور مجموعه ها و آثار هنری کشورهایی از جمله ایران، ایتالیا، کره جنوبی، گرجستان، بلغارستان، انگلستان، اتریش، فرانسه، چک، یونان، اوکراین، قرقیزستان، بلغارستان، مجارستان، روسیه، مقدونیه، قزاقستان، عراق، ایسلند، مکزیک، نروژ، چین، ارمنستان، یوگسلاوی، استونی، ازبکستان، کانادا و آلمان است.
در این نمایشگاه آثاری در قالب هنرهای معاصر از جمله نقاشی، مجسمه، آثار سه بعدی و حجمی، چاپ، عکاسی، ویدئو، خوشنویسی، هنرهای اجرا و پرفورمنس عرضه شده است.
جمع آوری فهرست گالری‌های هنری فعال سایر کشورها و فراهم کردن امکان عرضه آثار هنرمندان و مجموعه‌های هنری کشورهای دیگر در ترکیه و نیز معرفی آثار هنری ترکیه به هنرمندان سایر کشورها به منظور معرفی آنکارا به عنوان 'پایتخت هنر' از جمله اهداف این نمایشگاه عنوان شده است.
مدیر گالری فردا که به عنوان نماینده ایران در این نمایشگاه شرکت کرده است، به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه با 15 اثر حاصل خلاقیت نزار موسوی‌نیا، احمد تک، مریم مقدم، کاوه کاووسی و لیلا علیخانی پنج هنرمند جوان ایرانی در رشته های نقاشی و مجسمه شرکت کرده ایم.
مجید احمدی بیان کرد: متأسفانه بیشتر گالری هایی که از ایران به نمایشگاه های هنری می روند، به دنبال فروش بیشتر هستند و به همین علت از آثار هنرمندان جوان کمتر استفاده می کنند.
وی افزود: برپایی نمایشگاه های هنری که در اصطلاح تخصصی آرت اکسپو و آرت ‌فر نامیده می‌شود، از قرن نوزدهم میلادی رواج پیدا کرده و با گذر زمان و استقبال از هنر معاصر، تعداد این نمایشگاهها و زمان برگزاری آنها افزایش یافته و اکنون برگزاری ثابت آنها توسط کشورها برنامه ریزی شده است.
وی نمایشگاه های هنری و آرت فرهای دبی، استانبول و آنکارا را از جمله رویدادهای مهم حوزه عرضه آثار هنری در کشورهای همسایه ایران عنوان کرد.
در حاشیه این نمایشگاه نشست های تخصصی هنری به منظور معرفی هنر کشورها و نیز برقراری فضای دیالوگ و مبادله فکری بین هنرمندان شرکت کننده پیش بینی شده است.
سال گذشته نمایندگان هنری 9 کشور در سومین دور این نمایشگاه شرکت کرده بودند و آثار عرضه شده در آن توسط 40 هزار هنردوست مورد بازدید قرار گرفت.
نمایشگاه امسال تا 28 اسفند دایر خواهد بود.

logo-samandehi