لباس های طلسم شکن زنده رودی در گالری دیدی

موزه گالری دیدی از 24 اسفند ماه میزبان نمایشگاهی از آثار بهرام دبیری، محمود زنده‌رودی (زنده) و عین‌الدین صادق‌زاده شده و تا پایان فروردین ماه این نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گالری آنلاین، در این نمایشگاه محمود زنده رودی (زنده) هنرمند ایرانی مقیم فرانسه دوازده جامه حرز با عنوان کلی "لباس طلسم شکن" به نمایش در آورده است. زنده‌رودی این بار به باورهای گذشتگان پرداخته و با استفاده از تکنیک‌های سبک سقاخانه از جمله شیوه مهر زدن، کلیشه، حکاکی، خطاطی و بازی با اعداد، جامه‌های طلسم شکنی به وجود آورده که عرصه یک جستجوی هنرمندانه و صنعتگرانه در امکانات بیان تجسمی است و آمیخته‌ای از نقش‌های بومی، ملی، مذهبی، محلی و نمادین ایرانی.

مجموعه فرهنگی، هنری دیدی اردیبهشت ماه سال 1395 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مدیریت علی توسلی، مجموعه‌دار، در شهرستان نور استان مازندران افتتاح شد. موزه و مجموعه بزرگ "دیدی" که شامل خانه کتاب، مرکز خرید، کافی‌شاپ و رستوران است، اکنون با نگهداری مجموعه‌ای بیش از هزار و ٨٠٠ اثر ارزشمند هنرمندان معاصر ایران، موزه‌ای شاخص در کشور محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 31 فروردین 97 هر روز از ساعت ١٠ صبح تا ١١ شب از این آثار در مجتمع فرهنگی- هنری دیدی، به نشانی کیلومتر ٩ جاده محمودآباد- نور، ایزدشهر دیدن کنند.

logo-samandehi