بیش از هزار اثر به نخستین جشنواره ملی پوستر ناجیانمان رسید


دکتر رضا طبیبی، مدیر جشنواره ملی پوستر ناجیانمان با اعلام این خبرگفت: با پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی پوستر ناجیانمان، 1184 اثر از 241 هنرمند در رشته ی پوستر به دبیرخانه رسید و كار بررسی و انتخاب آثار آغاز شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی پوستر ناجیانمان، دکتر طبیبی در ادامه گفت: با توجه به مدت محدودطراحی و ارسال اثر، پیچیدگی ذاتی موضوع جشنواره و اینكه جشنواره ملی پوسترناجیانمان فقط به صورت موضوعی برگزار می شود و موضوع آزاد در جشنواره قرار ندارد،تعداد آثار رسیده به دبیرخانه بسیار قابل توجه است.

مدیر جشنواره ملی پوستر ناجیانمان با تاكید بر رویكرد كیفیت و نگاه موضوعی در این جشنواره افزود: با توجه به اینكه هنرمندان از زمان انتشار فراخوان فرصت چندان مناسبی را برای تولید اثر موضوعی نداشتند، اما مشاركت خوبی از سوی هنرمندان صورت گرفت. این نكته را هم می بایست توجه كرد كه پیشتر رویدادی با موضوع شهدای نیروی انتظامی برگزار نشده و همه آثار ارائه شده با توجه به موضوع اعلام شده برای این جشنواره و در سال جاری تولید شده است.

دکتر طبیبی ادامه داد: به منظور افزایش سطح کیفی آثار این رویداد، کارگاهی سه روزه به سرپرستی محمد اردلانی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد که با حضور 42 هنرمند منجر به تولید بیش از 80 اثر قابل قبول شد.

گفتنی است این جشنواره تجسمی که به ریاست دکتر هادی شیرزاد از اسفند ماه سال گذشته آغاز به کار کرده، در مجموع فراخوان و کارگاه، 1270 اثر با موضوع دفاع مقدسِ نیروهای انتظامی از امنیت در مرزها، شهرها، جاده ها و شهدایی که در این راه تقدیم کرده به جشنواره رسیدند که توسط اساتید مجید عباسی، کورش پارسانژاد، سید حسن موسی زاده، محمد اردلانی و (اصلان اصلانی به نمایندگی از ناجا) داوری شدند.

لازم به ذکر است نمایشگاه آثار جشنواره ملی پوستر ناجیانمان به همت گروه هنری ایرسا و با حمایت سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس، اوایل خردادماه با معرفی برگزیدگان در خانه هنرمندان ایران گشایش خواهد یافت.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر @Najianeman را در شبکه های اجتماعی جستجو کرده و یا به وب سایت www.najianeman مراجعه فرمایند.

logo-samandehi