در آستانه آخرین کارنمای پژوهشی مطرح شد؛

بهنام ولدوند: نحوه دسته‌بندی و عدم تبعیض در نمایشگاه های کارنما نکته مثبتی است


بهنام ولدوند هنرمند فعال حوزه هنرهای تجمسی و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران، در رابطه با آثار خود که در کارنمای پژوهشی به نمایش در خواهند آمد، گفت:
در این نمایشگاه حدود 4 الی 5 کار از مجموعه «مترسک های نقاش خیابان چهل و چندم» را ارائه داده‌ام.
در کارهای این مجموعه، سوژه نقاشی‌ست که فراموش کرده است نقاش کدام شهر و خیابان است و از این جهت ابهام دارد. همچنین این مجموعه برگرفته از یک عنوان رمان نیز است.
سبک کارها ترکیبی از چندین سبک است که می توانم اسمش را پست مدرن بگذارم و بیشتر نزدیک به اکسپرسیو است، تکنیک آنها ترکیب مواد است.
بافت در کارهای من بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل هم در نقاشی هایم چندین لایه کار می کنم تا به آن بافت رنگی برسم. عموما بافت های پوسیده چوب و بافت های زنگ زده فضاهای شهری را مد نظر دارم.

این هنرمند در ادامه افزود:
آثار روی بوم کار شده اند و تقریبا کارهای بزرگی هستند.
این مجموعه سال 1392 شکل گرفته است و بازخوردهای خوبی را نیز همراه داشته است. مدت زیادی بی وقفه روی این مجموعه کار کردم و به خوبی شناخته شده است. در ایران و خارج از ایران نیز نمایشگاه‌هایی از این کارها برپا کرده ام.
ولدوند ضمن مثبت ارزیابی کردن کارنماها به جهت نحوه دسته بندی و ارائه بدون تبعیض، گفت:
من از اینکه گاهی کارهای ضعیفی را در آنجا می بینم اصلا ناراحت نمی شوم، به هر صورت؛ این کارهای اعضا وجود دارد و هیچکسی حق ندارد برای کسی تعیین تکلیف کند که تو حق دیده شدن نداری. این کار انجمن که باعث دیده شدن آثار اعضا شده است، خیلی خوب است.
این کارنماها منجر می شوند که یک دوره ای، بینالی، شش ماهانه ای و یا ... باشد که همه بفهمند چه خبر است، چه کسی چه کاری را انجام می دهد.
من با خلوص نیت کارهایم را برای نمایش در کارنما دادم. اینکه افراد برای خیلی جاها آثارشان را نفرستند ولی برای کارنمای انجمن ارائه دهند، به نظرم خیلی حرمت دارد.
ما هنوز شاهد منزوی بودن آرتیست های خوب و گمنام هستیم و انجمن بدون اسپانسر توان حمایت همه را ندارد، ولی با این حال زنده باد انجمن که اگر همین هم نبود اوضاع خیلی بدتر بود؛ به همین خاطر من در انجمن عضو شدم و از آن حمایت می کنم و خیلی خوشحالم که کارهایم در کارنما هستند.

این هنرمند با اشاره بر اهمیت و لزوم ایجاد امکان فروش آثار در انجمن توضیح داد:
باید سعی کنند تا کارها را برای اعضا بفروشند. مثلا در رابطه با بینال انجمن تصویرسازان، ارشاد مجبور شد که بگوید که داور را خود انجمن تصویرسازان انتخاب نماید ولی بینال را برپا کند. انجمن نقاشان هم چرا نباید این محبوبیت و اتحادی را که انجمن تصویرسازان دارد، داشته باشد؟

همچنین برپایی نمایشگاه خارج از کشور بسیار اهمیت دارد و بطور کلی فروش آثار اعضا بهترین کار ممکن برای حمایت از اعضا است.

logo-samandehi