در آستانه برگزاری آخرین کارنمای پژوهشی مطرح شد

سیما امانی: نقاشی ها ی من یك شیوه شخصی از مجموع سطوح در كنار فیگور و عناصر انتزاعی است


سیما امانی هنرمند نقاش و عضو کمیته ارزیابی و کارشناسی هنری انجمن هنرمندان نقاش ایران، در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با مجموعه آثاری که در آخرین کارنمای پژوهشی به نمایش در خواهد‌آورد توضیح داد:
پنج اثر در این نمایشگاه دارم. مجموعه من راجع به فیگور زن است.
تکنیک کارم بیشتر آکریلیک است ولی در برخی موارد از ترکیب مواد هم استفاده کرده ام.
اغلب کارها تقریبا بزرگ هستند. دو نمونه 100*100، یک نمونه 100*80 است و یکی دیگر از کارها 100 در 60 است و دیگری هم 80*80 است.

این هنرمند علت انتخاب فیگور زن در کارهایش را چنین شرح داد:
شاید بخاطر این است که خودم زن هستم، در واقع نقاشی ها ی من یك شیوه شخصی هست كه از مجموع سطوح در كنار فیگور و بخش های از عناصر انتزاعی كه پیشینه هنر های تزیینی ایرانی هست‌.


"پیکره های ساده با چهره های پنهان شده از نگاه بیننده که بیان هویتی از دست رفته یا بی نام و نشان از زنان پیرامون ما است. اینها کیستند که در ورای رنگ و نقش روزگار سپری می کنند ؟ پیکره های در حصار سطوح که باوری از تنگناها و دیوار هاست، جهانی زنانه که گویی با رویا در آمیخته شده است، هم نشینی واقعیت و خیال برای درک این جهان زنانه شاید به کار آید. نشانه های از طبیعت در قالب نقوش که با فرم پیکره زنان همراه می شود آثار را شاعرانه می کند . گویا این تصاویر از ازل با ما بوده و ادامه خواهد داشت. "
به قلم مهناز احمدی

امانی ضمن مثبت ارزیابی کردن کارنماها افزود:
به طور کلی حرکت خوبی آغاز شد و به عنوان مثال افراد میتوانند به راحتی سرچ کنند و آثار و رزومه اعضا را بینند.
همچنین این عضو کمیته ارزیابی و کارشناسی هنری گفت: با توجه به اینکه هم در کمیته نمایشگاه ها و بعد در کمیته ارزیابی آثار بودم همواره شاهد تلاش و زحمات بی‌دریغ اعضای کمیته ها بوده ام.

logo-samandehi