اثری از فرامرز پیلارام در حراج ملی شرکت می‌کند


فرزند زنده یاد فرامرز پیلارام از چکش خوردن یکی از آثار پدرش در چهارمین حراج ملی خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، یکی از آثار نقاشی‌خط فرامرز پیلارام هنرمند نقاش و خوشنویسی که در سال ۶۲ از دنیا رفت در چهارمین حراج ملی شرکت داده خواهد شد.

علی پیلارام فرزند فرامرز پیلارام با اعلام این خبر به مهر گفت: این اثر نقاشی خط در ابعاد ۱۰۵ در ۱۰۵ و متعلق به سال ۱۹۷۶ میلادی (۱۳۵۵) است. متریال این تابلو رنگ روغن و ترکیب مواد است که در آن از ورق طلا و مهر نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این تابلو جزو کارهای آخر پدرش است، افزود: این تابلو تنها یک بار و آن هم در گالری سامان سال ۱۳۵۶ به نمایش درآمده و در حال حاضر نیز در اختیار من است.

پیلارام با اشاره به اینکه اولین بار است آثار فرامرز پیلارام در حراج ملی شرکت داده می شود، گفت: با توجه به اینکه چهارمین حراج ملی بدون محدودیت در نوع یا تکنیک اثر هنری در تمامی رشته ها برگزار خواهد شد، این اثر پدرم را نیز در این حراج شرکت دادم و قیمت پایه ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان قرار داده شده است.

وی درباره حضور در حراج های سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته یکی از آثار پدرم در حراج بونامز لندن سومین اثر پرفروش بود که ۶۵ هزار پوند چکش خورد. همچنین سال گذشته یکی از آثار فرامرز پیلارام در قطع ۵۰ در ۵۰ در حراج باران به قیمت ۷۰ میلیون تومان فروش رفت.

فرزند زنده یاد پیلارام در پایان گفت: آثار پدرم در ۶۶ حراج بین المللی و داخلی از جمله بونامز، ساتبیز و کریستیز شرکت داده شده و همیشه جزو گران ترین آثار فروخته شده بوده است.

تاکنون سه دوره از حراج ملی با آثاری در رشته های نقاشی، نقاشی‌خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، فرش دستباف و سوخت چرم و حراج تخصصی فرش دستباف برگزار شده است، اما چهارمین دوره این حراج بدون محدودیت در نوع یا تکنیک اثر هنری برگزار خواهد شد. در حال حاضر زمان برپایی چهارمین دوره حراج ملی اطلاع رسانی نشده است.

همچنین یکی از آثار نقاشی‌خط فرامرز پیلارام هنرمند نقاش و خوشنویس در نهمین حراج تهران که تیرماه ۹۷ برگزار می شود، شرکت داده خواهد شد.

علی پیلارام، فرزند فرامرز پیلارام پیش از این به مهر گفته بود: صاحب این اثر نقاشی خط یک مجموعه دار هنری است که آن را در حراج تهران شرکت خواهد داد. برآورد قیمت این تابلوی نقاشی خط که اندازه آن ۱۰۰ در ۷۰ است و در سال ۱۳۴۸ خلق شده است، بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است.

logo-samandehi