طرآهی؛ نمایشگاه گروهی طراحی در نگارخانه لاله


نمایشگاه گروهی طراحی با آثاری از 22 هنرمند، روز جمعه 1 تیر 1397 ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله افتتاح می‌‏شود.

به گزارش گالری آنلاین، در این نمایشگاه، بیش از 30 اثر طراحی و چاپ دستی به انتخاب مهدیه عزیزی راد ارائه خواهد شد و هدف از آن، توجه به کارکرد طراحی به عنوان زبان بصری خاص و مستقل است که طی دهه های اخیر مورد اقبال کمتری واقع شده و به غیر از معدودی حرکت های خودجوش از سوی هنرمندان، شاید به حاشیه رفته باشد.

قسمتی از بیانیه نمایشگاه:

«طراحی» اولین واکنش هنرمند پیش از خلق تمام‌‌عیار، فکرشده و دارای جزییات اثر هنری است. هنرمند نیازش را به تصویر می‌کشد؛ خلاء را در خودش و در جامعه‌اش پیدا کرده اما هنوز نمی‌داند منشاء آن چیست. طراحی، خود شبیه به آه است. نقصِ نمایش‌های ماست. کم و نادیده، انگار از بین خط‌هایش آه می‌کشد که دیده شود؛ هرآن چیز که دیده می‌شود تنها ابزار و مواد نیست، بلکه آن دقت و پرداخت و زمانِ گذشته بر صفحه‌های سفید است. ما چیزی از لحظه‌ها را گم کرده‌ایم که شاید فقط طراحی قادر به انتقال آن است. در این نمایشگاه، سعی کرده‌ایم چند «آن» از ذهنِ هنرمندان جوان را در قالب طراحی‌ نشان دهیم.

اسامی هنرمندان:

زهرا جعفرپور، شیلا جلیل پیران، ساوالان جماعتی ثمرین، مـرجان خرم گل کاران دانا دهقان، مژده سوری، امید شایان، علی صابونچی، فریده صمیمی، سپیده صیاد دریا بخش، مونا عـزیز، مهدیه عزیزی راد، سارا سرافراز فرد، سمانه مطلبی، مهسا منصوری، مریم فرشاد، مریم مجتهدی مقدم، سوده محمد علی، دریا مجتهد زاده فرد، آدنا میرزاخانیان، الهه نشاط

این نمایشگاه روز جمعه 1تیر 1397ساعت 16تا20 در نگارخانه لاله گشایش می یابد و علاقه مندان می توانند برای بازدید از تاریخ 2 تا12در روزهای عادی از ساعت 9تا 13 و 14تا 19 و پنجشنبه از ساعت 9تا 13به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه نمایند.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

logo-samandehi