اولین سمپوزیوم و اینترنشنال ارت فیر از Unesco club Piraeus and islandبرگزار شد

گزارش تصویری

اولین دوره سمپوزیسیوم ها و اینترنشنال ارت فیرها از Unesco club Piraeus and island خرداد ۹۷ در یونان، با حضور هنرمندان و چهره های فرهنگی_هنری از سراسر جهان برگزار شد. از ایران نیز فریدون امیدی، داور یوسفی و ف.اخلاقی در این رویداد حضور داشته اند.

"با هدف تبادلات تکنیکی و ذهنی هنرمندان برنامه های متعددی از جمله سموزیوم های هنری برنامه ریزی شده است." این را ف. اخلاقی، نماینده بخش هنری یونسکو خاورمیانه در مصاحبه با خبرنگار گالری آنلاین میگوید و ادامه میدهد:

درست است که ما نقاش هستیم و باید در آتلیه خود نقاشی بکشیم و تدریس کنیم اما من معتقد هستم حتما نیاز است با توجه به رشد سریع تکنولوژی یک کار فرهنگی و تلاش جمعی بکنیم تا قلم ها زمین نماند. هنر دیجیتال و استفاده از قلم نوری و ... برای خودشان بحث جذابی دارند ولیکن رنگ روغن، اکرولیک، بوم و ... را اگر مورد توجه قرار ندهیم ممکن است ظرف چندین سال آینده بیش از پیش کنار گذاشته شوند.بر همین اساس نیز در یونسکو سمپوزیسیوم هایی را برای هنرمندان در نظر گرفته ایم که اولین دوره آن ۳۰ خرداد ۹۷ در یونان برگزار میشود.

تصویر اختتامیه این رویداد

یونسکو سه نماینده در بخش هنری دارد، یک نماینده در اروپا داریم، یک نماینده من در بخش خاور میانه هستم و یک نماینده در هند است.

قوی ترین فعالیت های هنری یونسکو در مرکز یونان انجام میشود. به این شکل که در هنر های مختلف مثل نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، تاتر و موسیقی در حال فعالیت هستیم. یکی از اهداف ما این است که کمک کنیم به جای اینکه هنرمندان در شبکه های مجازی و از راه دور با هم در ارتباط باشند به صورت فیزیکی در یک کشور در کنار هم فعالیت کنند و به این طریق تبادلات فکری، تکنیکی، فرهنگی و هنری اتفاق بیافتد.

در هر یک از این رویداد ها هنرمندان از کشور های مختلف خاورمیانه، آسیا و اروپا حضور دارند و در پایان دوره در فضایی مناسب و بزرگ آثار به نمایش در خواهد آمد. در سال ۹۷پس از یونان در یوگوسلاوی و روسیه این آرت فیر ها برگزار می شود.

این ها آرت فیر های بزرگی خواهد بود که هنرمندان میتوانند طی فراخوانی که در آینده اعلام خواهد شد اطلاعات خود را یه دبیرخانه آنلاین رویداد به آدرس unescoartfair.com ارسال کنند و در برنامه های بعدی شرکت نمایند.

با توجه به اینکه هنر یک زبان بین المللی است در این رویداد ها شاید افرادی در کنار هم کار کنند که زبان یکدیگر را هم ندانند اما همزمان که تکنیک خود را کار می کنند و ذهنیت خود را به تصویر میکشند با یکدیگر تبادل اندیشه و تکنیک خواهند داشت . تصمیم داریم در این برنامه ها امکانی را ایجاد کنیم که هنرمندانی معرفی شوند که بسیار خوب کار می کنند ، اما شناخته شده نیستند .

اثر فریدون امیدی

اثر فریدون امیدی

اثر فریدون امیدی

اثر داور یوسفی

اثر داور یوسفی

اثر ف.اخلاقی

logo-samandehi