در حاشیه سمپوزیوم هنرهای تجسمی یونان مطرح شد

فریدون امیدی:چنین رویداد هایی به رشد و تبادل فكری هنرمندان و انتقال تجربیات هنرمندان به همدیگر كمك خواهد كرد

اولین دوره سمپوزیسیوم های یونسکو خرداد ۹۷ در یونان، با حضور هنرمندان و چهره های فرهنگی_هنری از سراسر جهان برگزار شد. از ایران نیز فریدون امیدی، داور یوسفی و ف.اخلاقی در این رویداد حضور داشته اند.

فریدون امیدی هنرمند معاصر کشورمان در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین از تجربه خود در این رویداد بیان کرد:

من در این سمپوزیوم سه تابلو از مناظر و محیط خالكیدا با اكریلیك خلق کرده ام. مدتی است که علاقه دارم چشم انداز هایی از شهر و محیط خودم را نقاشی كنم همچنین سعی كرده ام هیجان های خودم را از محیطی كه در آن قرار میگیرم به تصویر بكشم.

فریدون امیدی

اثر فریدون امیدی

این چند تابلو با اكریلیك و كمی زغال روی بوم نقاشی شده و سعی كردم به صورت آزاد دید خودم را از طبیعت اطرافم به صورت ساده و هم انتزاعیی به نمایش بگذارم

اندازه كار ها نیز 50x70 cm و 100x70 cm بود.

اثر فریدون امیدی

امیدی ویژگی برگزاری چنین رویداد هایی را چنین برشمرد:

در واقع در چنین برنامه های هنری ای هدف ارتباط و تعامل هنرمندان كشورهای مختلف با هم است و انتقال دستاوردهای هنرمندان هر كشوری بر اساس فرهنگ و دانش هنری آنهاست و تبادل تجربه های هنرمندانه آنهاست كه مورد توجه است.

این رویداد هنری كمك میكند كه ویژگی ها و توان كار آزمودگی خودمان را محك بزنیم و بتوانیم ویژگی های خوب هنرمندان دیگر را هم از نزدیك ببینیم و با آنها گفتگو كنیم.

در این سمپوزیوم سه كشور تركیه، بنگلادش و ایران شركت داشتند و كما بیش با فرهنگ‌های هم آشنایی داشتیم و اینجا بستر خوبی بود برای هم صحبتی بیشتر و ارتباط و تبادل تكنیكی و فكری و همنشینی و دوستی هنرمندان این سه كشور با هم.

اثر فریدون امیدی

این استاد دانشگاه در رابطه با موقعیت و وضعیت هنرمندان تجسمی ایران را در مقایسه با هنرمندان بین المللی توضیح داد:

موقعییت هنرمندان ایرانی در مقایسه با دیگر كشور ها بنظرم خیلی خوب است و به نظر میرسد جدی تر به این رویداد نگاه میكنند و نمایش خوبی از دستاورد هایشان در زمینه نقاشی دارند. کارهای هنرمندان ایرانی برای دیگران هم توجه برانگیز است و با انگیزه بیشتری ظاهر میشوند.

هنرمندان ایرانی خیلی خوب كار میكنند و نسبت به كارشان حساسیت ویژه ای دارند و فعالیت های هنری و رقابت هنری در ایران خیلی زیاد شده است، خوش تكنیك كار میكنند و بسیار جدی با هم در رقابت‌اند، همچنین دریافت خودشان را به دیگران انتقال میدهند.

ولی این رقابت‌ها باید فراتر از مرزهای خودمان باشد و می بایست تجربیاتشان را با هنرمندان دیگر كشورها هم به تبادل بگذارند.

این جهان كوه است و فعل ما ندا
سوی ما آید ندا ها را صدا

اثر فریدون امیدی

تصویر اختتامیه این رویداد

logo-samandehi