روایت داور یوسفی از سمپوزیوم هنرهای تجسمی یونان

مهمترین کارکرد این رویداد ایجاد روابط و آشنایی هنرمندان با سلایق و افکار متنوع است

"هنرمندان ایرانی در واقع سفیر فرهنگی کشورشان هستند" این را داور یوسفی هنرمند معاصر کشورمان در اولین دوره سمپوزیسیوم های یونسکو در یونان ضمن تاکید بر اینکه تاثیر چنین جریانهایی را باید جدی گرفت، مطرح کرد. این رویداد با حضور هنرمندان و چهره های فرهنگی_هنری از سراسر جهان برگزار شد. از ایران نیز فریدون امیدی، داور یوسفی و ف.اخلاقی در این رویداد حضور داشته اند.

داور یوسفی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با آثار خود در این رویداد توضیح داد:

بنده در این نمایشگاه با دو اثر در ابعاد۱×۱متر با تکنیک اکرلیک و در ادامه همان آثار قبلی شرکت کردم. به لحاظ مفهومی آثار من،ارائه نوعی نوستالژی از بارقه های تصویری و معنوی سرزمینم است. در پی یافتن نوعی از بومیت هستم و همواره متاثر از فضای اساطیری و معنوی، سعی در نمایشی از دنیای رمزگونه و رازوارگی است و در مواقعی اشاره رمز آمیز مرگ و زندگیست. و همواره کنش نقاشانه در آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اثر داور یوسفی

این هنرمند در رابطه با ویژگی های این رویداد بین المللی بیان کرد:

بنظرم ،آنچه در این رویداد مد نظر است،ارتباط فرهنگی ملل ونوعی تعامل بین آنها و تبادل افکار و ارائه تکنیکهای روز نقاشی، همچنین آشنایی با مفاهیم معاصر برگرفته از فرهنگ و جریانات سیاسی اجتماعی کلیه کشور های شرکت کننده در این رویداد بزرگ است.

به اعتقاد من دنیای اینترنت همه ملتها و هنرمندان را به همدیگر نزدیک کرده است و اکثر هنرمندان از طریق دنیای مجازی با کارهای هم آشنا هستند و چنین رویدادی دنیای مجازی را به دنیای واقعی تبدیل میکند و این برای هنرمندان بسیار هیجان انگیز و تاثیر گذار است.

برگزاری چنین رویدادهی بزرگ عاملی ست در برداشتن مرزها و فاصله ها و نزیک تر شدن افکار و احساس مشترک هنرمندان در مورد یک واقعه و موضع گیری همزمان آنها در قبال وقایع تراژیکی مثل جنگ.

بنظرم تاثیر چنین جریانهایی را باید جدی گرفت.برای خلق آثاری جدید و معاصر باید حتما بارویدادهای هنری معاصر از نزدیک مواجه شد و تاثیر گرفت.

اثر داور یوسفی

یوسفی موقعیت هنرمندان حیطه تجسمی ایران را در مقایسه با سایر کشورها چنین تشریح کرد:

بنظرم هنرمندان ایرانی در دو دهه اخیر آثار فاخری تولید نموده اند و همواره بر هنر خاورمیانه به لحاظ کیفی تاثیر گذار بوده اند و همواره در حراجهای بزرگ درخشیده اند و جایگاه ویژ ه ای را در این عرصه دارا هستند. هنرمندان سایر کشورها بسیار با حساسیت رویدادهای هنری ایرانی را دنبال میکنند.

من فکر میکنم مسئولین هنری واجرایی، باید چنین اتفاقاتی را جدی بگیرند و نگاه مثبتی را به آنها داشته باشند. هنرمندان ایرانی در واقع سفیر فرهنگی کشورشان هستند و امیدوارم که شرایط بهتری را در چنین رویدادهایی فراهم کنند.

تصویر اختتامیه این رویداد

logo-samandehi