تاکید بر سرعت بهسازی موزه هنرهای معاصر


معاون امور هنری وزارت ارشاد گفت: با توجه به نقش موزه هنرهای معاصر تهران در فضای هنر و برای فعالیت آن، ضرورت دارد سرعتِ انجام بهسازی هم مورد توجه قرار گیرد تا دوباره فعالیت موزه آغاز شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد ـ صبح شنبه ۱۶ تیرماه از روند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کرد و با مسوولان شرکت‌های مجری و مشاور بهسازی موزه، گفت‌وگو کرد.

او در این بازدید اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر جایگاه مهمی در هنر جامعه دارد و بر اساس ضرورت، طرح بهسازی موزه شکل گرفت و با در نظرگرفتن اصول تخصصی و مشخصه های موزه هنرهای معاصر تهران، بازسازی انجام می‌شود. با توجه به نقش موزه هنرهای معاصر تهران در فضای هنر و برای فعالیت آن، ضرورت دارد سرعتِ انجام بهسازی هم مورد توجه قرار گیرد تا دوباره فعالیت موزه آغاز شود.

حسینی همچنین گفت: گروهی از متخصصان حوزه معماری، مرمت و هنرمندان به عنوان گروه مشورتی نیز روند بهسازی را نظارت و به طور مستمر این روند را دنبال می‌کنند.

مسعود معمار ـ سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ نیز از روند بهسازی گزارش داد و گفت: براساس برنامه ریزی، عایق‌های حرارتی و رطوبتی پشت‌بام‌ها در حال انجام است و سه گالری موزه را هم از نظر ایمنی، حریق و ... آماده و مجهز کرده‌ایم تا آثار گنجینه به این گالری‌ها منتقل و بهسازی موزه آغاز شود سپس فضای برودتی و حرارتی گنجینه تفکیک شود.

همچنین در این بازدید، محسن عقابی ـ مجری طرح بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران ـ و احمد طالبی نژاد ـ مشاور طرح بازسازی موزه ـ نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های بعدی بهسازی موزه را ارائه کردند.

معاون امور هنری، از گالری‌ها، پشت‌بام و سایر بخش‌های موزه هنرهای معاصر تهران با همراهی مرتضی باقرنژاد، امین مویدی اصفهانی، مجید ملانوروزی و علی محمد زارع (از مدیران معاونت امور هنری) بازدید کرد.

logo-samandehi