روایت گوهر خیر اندیش از نمایشگاه بوی بادام

هنر ها بستری هستند برای از بین بردن نامهربانی ها، ستیزها، خشونتها و جنگ ها

"به قول حسین پناهی اتم می تواند از رستم بیشتر قوی باشد و از بین ببرد و الان من می توانم بگویم که هنر می تواند از بمب هم قوی تر باشد. در واقع به جای این که نابود کند می تواند بذر عشق، دوستی، مهر و همینطور زیبایی را بکارد." این را گوهر خیراندیش بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در بازدید از نمایشگاه نقاشی بوی بادام در خانه هنرمندان ایران در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد و افزود:

نقاشی، سینما، حتی بیشتر سینمای ما توانست در دنیا ما را به جهانیان بشناساند و دیدگاه کسانی که فکر می کردند ما جنگ طلبیم یا آدم هایی هستیم که فرهنگمان چیزی است که آنها ها تصور می کردند، نسبت به ما تغییر کرد و نشان دادیم فرهنگ دیگری داریم. قدمت، فرهنگ، اصالت و ریشه های ما در نقاشی هایمان، خطاطی هایمان و حتی موسیقی مان و سینمایمان بعد از انقلاب توانست جایگاه خود را پیدا کند، بنابراین هنر ها بستری هستند برای از بین بردن نامهربانی ها، ستیزها، خشونتها و جنگ ها.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه، تا تاریخ ۱۹ تیر ماه همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به خانه هنرمندان ایران، سالن بهار مراجعه نمایند. (خانه هنرمندان، روزهای شنبه تعطیل است)

نمایشگاه بوی بادام از ۲۷ نوامبر تا ۱ دسامبر ۲۰۱۷ در حاشیه بیست و دومین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی در لاهه هلند به نمایش درآمد که مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و نمایش عمومی این آثار از هشتم تیر ماه ۹۷ در خانه هنرمندان ایران آغاز شد.

logo-samandehi