نصب اثر هنری منیر فرمانفرمائیان در محک


اثر هنری منیر فرمانفرمائیان که به موسسه محک اهدا شده بود، در این مؤسسه نصب شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، اثری از منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان به ساختمان طرح توسعه بیمارستان فوق‌ تخصصی محک اهدا شد. این اثر در مراسمی با حضور سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی معاونت هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر همچون ایران درودی، گلی امامی، فرامرز قریبیان، ایرج طهماسب، متخصصان حوزه درمان سرطان کودکان، نیکوکاران و اعضای هیات امنا و هیات مدیره محک، روز جمعه ۲۲ تیر رونمایی شد.

فربود فرهی عضو هیات امنای موسسه خیریه محک در این مراسم گفت: در محک هر روز شاهد آرزوهای بزرگی هستیم که به همت بلند یاوران‌ مان گره می‌خورد تا شایسته‌ترین خدمات درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان سرزمین‌مان ارائه شود.

سید محمد بهشتی نیز در سخنانی عنوان کرد: آثار هنری منیر شاهرودی فرمانفرمائیان سهل و ممتنع است. به این معنی که بیان هنری‌اش با زبانی ساده و برای هر فردی که با آن مواجه می‌شود، قابل درک است. همچنین قلم‌موی این هنرمند، آیینه و زبان هنری‌اش از جنس نور است. اثر شاخص کمتر هنرمندی تاکنون در خیریه بزرگ و ارزشمند محک، به عنوان یادگاری، نصب شده است.

وی بیان کرد: این اثر به خاطر قدرشناسی از فعالیت‌های این سازمان اهدا شده تا هنرمند بزرگی چون منیر فرمانفرمائیان در کاری که این سازمان انجام می‌دهد شریک باشد.

گلی امامی نویسنده، مترجم و فعال فرهنگی نیز درباره این هنرمند اظهار کرد: امروز با یاد و خاطره همسرم در محک حضور پیدا کرده‌ام تا از منیر فرمانفرمائیان به خاطر نصب این شاهکار هنری بر دیوار ساختمان این مؤسسه تشکر کنم. این اثر با اهداف انسان‌دوستانه خلق شده است و اکنون در خانه اصلی‌ خودش جای می‌گیرد.

سعیده قدس بنیانگذار محک با تجلیل از فعالیت‌های انسان‌دوستانه منیر شاهرودی فرمانفرمائیان تصریح کرد: هر آنچه محک به آن دست‌ یافته است مدیون جامعه مدنی و مردمان بزرگ ایران است که ملتی بزرگ و فاخرند.

آراسب احمدیان مدیرعامل محک در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از اهدای اثر این هنرمند به موسسه خیریه محک اعلام کرد: این اولین بار است که اثری از این هنرمند شهیر ایرانی بر دیواری غیر از دیوار یک موزه نصب می‌شود و این مایه افتخار خانواده بزرگ محک است که محل نصب آن ساختمان موسسه محک است. همزمان با این روز نیز مؤسسه خیریه محک با کمال افتخار موزه و کتابخانه ساختمان تازه تاسیس خود را به نام این بانوی هنرمند و همسر فقیدشان نامگذاری کرد. امید است همراه با حمایت همه‌جانبه از هزاران کودکان مبتلا به سرطان در سرتاسر این سرزمین که با حمایت بی‌دریغ جامعه نیکوکاری ایران صورت می‌پذیرد در پنجاهمین سالگرد تاسیس محک، موزه این موسسه نیز گنجینه‌ای از آثار ارزشمند مفاخر هنری سرزمین‌مان باشد.

در پایان این مراسم منیر شاهرودی فرمانفرمائیان از اثر اهدایی خود به محک با آرزوی سربلندی ایران رونمایی کرد. سپس ایران درودی نقاش و منتقد هنری با بیان اینکه قدردانی از این هنرمند مسئولیت بزرگی است، تابلو نقاشی کودکان حامی محک را به او اهدا کرد.

logo-samandehi