برگزاری جشنواره‌ی «رج و رنگ» در هفته فرش ایرانی


جشنواره ی «رج و رنگ» در هفته فرش ایرانی با همکاری مرکز ملی فرش و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 3 با رویکرد حمایت از کالای ایرانی، ارتقای ارزش و جایگاه فرش دستباف ایران ایران شنبه 20مرداد تاچهارشنبه 24مرداد در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، جشنواره«رج ورنگ» با رویکرد حمایت از کالای ایرانی، ارتقای ارزش و جایگاه فرش دستباف ایران، آگاهی شهروندان از انواع فرش ایرانی شیوه های کارآفرینی در صنعت فرش ایرانی، شیوه نگهداری و مرمت فرش های دستباف با ویژه برنامه های اکران و نقد فیلم «فرش ایرانی» به تهیه کنندگی رضا میرکریمی، نمایشگاه عکس با موضوع فرش دستبافت ایرانی، کارگاه آموزشی شناخت، نگهداری فرش دستبافت و نمایش فرش های دستبافت ایرانی با طرح ها و نقش های متفاوت از استان های مختلف کشور در ارسباران برگزار می شود.
فیلم « فرش ایرانی» با مجموعه ۱۵ فیلم کوتاه در 117 دقیقه از کارگردانان مختلف ایرانی به تهیه کنندگی رضا میرکریمی به روایت ویژگی های قالی ایرانی می پردازد که یکشنبه 21 مرداد ساعت 18 اکران و سپس با حضور سهیل رضایی روانشناس و منتقدسینما نقد و بررسی می شود.
برگزاری کارگاه های آموزشی شیوه ی انتخاب، شناخت ، نگهداری، رفوی انواع فرش دستباف روز سه شنبه 23 مرداد ساعت 17 با حضوردکتر مهدی ابراهیمی برای شهروندان بخش دیگر این جشنواره است .
همچنین در این جشنواره برنامه های ویژه ای نظیر کارگاه آشنایی با شیوه طراحی نقش فرش، تارو پود، دار قالی، گره و انواع طرح ونقش فرش دستبافت ایرانی و ابزار کاربردی در این صنعت برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.
اختتامیه جشنواره «رج ورنگ» چهارشنبه 24 مرداد ساعت 17 با تقدیر تعدادی از کار آفرینان صنعت فرش دستبافت ایرانی در ارسباران برگزار می شود.

logo-samandehi