نمایش آثار نقاشان آلمانی در موزه تیت مدرن


موزه تیت مدرن لندن، هنر آلمانی در میان دو جنگ بزرگ جهانی را سوژه قرار داده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، موزه تیت مدرن لندن در نمایشگاهی تحت عنوان "رئالیسم جادویی: هنر آلمانی از 1919 تا 1933" دوره‌ای 14 ساله از هنر آلمان وایمار را بررسی می‌کند. این نمایشگاه تا ژوئیه سال 2019 میلادی برپاخواهد بود، و در آن به آثار چهار هنرمند آلمانی؛ اتو دیکس، گئورکه گروس، آلبرت بِرکل و جین مامن می‌پردازد. آثار این نقاشان در تیت مدرن لندن در بازه‌ زمانی 1919 تا 1933 یعنی در میان دو جنگ جهانی اول و دوم در کانون توجه قرار گرفته است.

در میان هنرمندان نامبرده اتو دیکس و گئورکه گروس از شهرت بیشتری برخوردارند. اتو دیکس با نام کامل ویلهلم هاینریش اتو دیکس در سال 1891 به دنیا آمده است. این نقاش آلمانی را بیش از همه به خاطر ترسیم بی‌پروا و واقعگرایانه جامعه شکست‌خورده وایمار و خشونت‌های جنگ می‌شناسد. پس از به قدرت رسیدن نازی‌ها، آثار او از مصادیق هنر فاسد شناخته شد و خود او نیز از هنرستان هنرهای زیبای درسدن اخراج شد. در سال ۱۹۳۷ نقاشی‌های او در نمایشگاه هنر فاسد به نمایش درآمده و پس از آن نیز سوزانده شدند. او ۲۵ ژوئیه ۱۹۶۹ درگذشت.

گئورگه گروس دیگر هنرمند مورد توجه تیت مدرن در این نمایشگاه است که او هم در اواخر قرن 19 یعنی 1893 به دنیا آمد و 65 سال عمر کرد. او هم همچون دیکس در درسدن درس خواند و به مانند دیکس از مهم‌ترین نقاشان دوره جمهوری وایمار به حساب می‌آید. طرح‌های کاریکاتوری او از زندگی در برلین و فتومونتاژهای دادائیستی‌اش کاملا شناخته شده هستند.

در نمایشگاه "رئالیسم جادویی: هنر آلمانی از 1919 تا 1933" همچنان که گفته آمد علاوه بر این دو هنرمند آلبرت بِرکل (1986-1900) و جین مامن (1976-1890) نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اثر اتو دیکس

اثر گئورکه گروس

اثر آلبرت بِرکل

اثر جین مامن

logo-samandehi