استقبال الجزایری ها از هنر خطاطی و تذهیب ایرانی


شماری از اساتید و هنرمندان ایرانی که در دهمین جشنواره خوشنویسی، تذهیب و نگارگری الجزایر شرکت کرده بودند، در حاشیه این جشنواره کارگاه های آموزشی برای هنرمندان 13 کشور خارجی برگزار کردند که این کارگاه ها با استقبال گسترده هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، زینب شاهی، نسا غلامرضایی و دریا حسینقلی نوین هنرمندان ایرانی که با آثاری در رشته تذهیب در این جشنواره شرکت کرده و آثار هنری آن ها با استقبال گسترده مردم و همچنین هنرمندان دیگر کشورها مواجه شده بود، تحت نظارت استاد محمد نباتی استاد تذهیب ایرانی در کارگاه های آموزشی ، تجربیات خود را در اختیار هنرمندان دیگر کشورها قرار دادند که با استقبال شدیدی مواجه شد.
پس از آن بابک حجازی و حبیب رمضانپور دو هنرمند دیگر ایرانی که با آثاری در رشته خوشنویسی در این جشنواره حضور داشتند، تحت نظارت استاد امیر احمد فلسفی کارگاه های آموزشی در رشته خوشنویسی برگزار کردند که شمار زیادی از هنرمندان الجزایری و هنرمندانی از دیگر کشورها در این کارگاه حاضر شده و از تجربیات این دو هنرمند ایرانی و استاد فلسفی استفاده کردند.
یاسر سلام دانشجوی الجزایری رشته هنر در خصوص ویژگی بارز این کارگاه ها گفت، هنرمندان و اساتید ایرانی با کمال تواضع، تجربیات و تمام جزئیات کار خود را آموزش می دهند و با توجه به اینکه اطمینان دارند هنرشان در بالاترین سطح است، نگران این نیستند که دیگران این هنر را بیاموزند.
سعید بن عبدالله هنرمند خطاط الجزایری نیز در خصوص هنر ایرانی گفت، باید اعتراف کرد ایرانی ها در هنر سرآمد و بی نظیر اند و به همین دلیل همیشه حضور آن ها باعث اعتبار جشنواره ها و نمایشگاه ها است و با استقبال گسترده هنردوستان و مردم مواجه می شود.
دهمین جشنواره بین المللی تذهیب، خوشنویسی و نگارگری پنجشنبه گذشته در الجزیره آغاز به کار کرد و تا 27 شهریور ادامه دارد .در این جشنواره 79 هنرمند از 14 کشور از جمله ایران، ترکیه، تونس، مغرب، فلسطین، پاکستان، عربستان، اردن، سوریه، هند، بنگلادش، یمن و الجزایر شرکت کرده اند و 131 اثر هنری این هنرمندان در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده است.

logo-samandehi